KiaPicantoVriend Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 Waarde Kia Klub leden. Ben nieuw op deze klub en pas in het bezit van een Kia Rio 14 LXE automaat. Heb bemerkt dat de chauffeursstoelzitting ondanks alle verstelmogelijkheden voor mij aan de korte kant is. Heeft iemand ervaring met het naar voren zetten van de zitting? Met naar voren zetten bedoel ik ten opzichte van de rugleuning. Kan dat en zo ja hoe. In afwachting van een reactie. Bij voorbaad mijn dank. Groet Eric Quote
Rio-man Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 Als je alle stelmogenlijkheden al hebt geprobeerd, dan ben ik bang dat we over een aangepaste stoel praten. De kosten hiervan zijn mij onbekend, maar ik denk al gauw dat het diep in de drie getalletjes loopt. Quote
scorpioshuma Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Dat ligt er maar aan, als een sportstoel wel lang genoeg is dan kun je voor 100-200 euro al klaar zijn. Het bedrijf Scheel levert op maat gemaakte stoelen vanaf 800 tot 2000 euro (prijslijst 2009 van hun site: http://www.scheel.nl/) Als ik mij niet vergis is er een zwarte Pro Ceed hier die deze stoel(en) er ook in heeft zitten, naast wat andere aanpassingen ivm rolstoelgebruik. Misschien dat deze rijder hierover meer kan uitleggen. Quote
Smart Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Je bedoelt Pieter78 denk ik. Hij rijdt namelijk een aangepaste zwarte Pro Cee'd. Quote
KiaPicantoVriend Posted December 9, 2010 Author Posted December 9, 2010 Mijne heren, Mijn dank is groot voor jullie reacties. Ik wilde niet zover gaan om een Scheel autostoel te plaatsen. Maar wellicht is het een kwestie van wennen. Nogmaals mijn dank. Groet Eric Quote
bigfatpete Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Hallo Eric, Ik ervaar hetzelfde probleem in mijn Sportage. Ik heb maanden geleden een bedrijf benaderd die opperde om het frame van de stoelzitting los te maken en dan met laswerk te verlengen/aan te passen. Ik heb dat niet gedaan omdat dat de veiligheid niet ten goede komt bij een eventuele crash. In het voorjaar wil ik er een andere aangepaste stoel in laten zetten, en tot die tijd heb ik het schuim van de zitting iets verhoogd waardoor ik meer steun heb. Het is een amateuristische move, maar ik ben er als tussenoplossing tevreden mee. Quote
Recommended Posts