Jump to content

Recommended Posts

Posted

:evil: Hallo allemaal, wij zijn in het bezit van een Kia Rio 1,5 LS Hatchback van 01/2001.

We hebben er 63.000 km mee gereden en nu was de drukgroep van de koppeling kapot en moest er een nieuwe koppeling in. Volgens de dealer kwam dit omdat wij met de voet op de koppeling rijden. Wij rijden beiden al 25 jaar auto en geen van twee nog nooit een kapotte koppeling gehad. We rijden ook niet met de voet op de koppeling! Toen mijn vriend de auto ging ophalen (na vervangen koppeling) stond er nog een klant met een Kia Rio van 2005, 30.000 km en ook een kapotte koppeling! Volgens de dealer ook van het rijden met voet op koppeling! En deze mevrouw rijdt ook al 25 jaar auto en ook nog nooit een kapotte koppeling!Volgens de dealer was er pas terug een Kia met pas 7.000 km op de teller gerepareerd ook kapotte koppeling! Is er iets met de koppelingen van de Kia? Kan iemand ons vertellen of dit normaal is en zijn er meerdere mensen met dit probleem? Graag een reactie! Greez Minelate :roll:

• 2 weeks later...
Posted

Hallo allemaal, inmiddels heeft de garage de koppeling vervangen.

Een leuke rekening van ? 443.53. De garage heeft ons echter nog gematst want ze hebben maar 1 uur arbeid gerekend! Onze Rio rijdt nu wel weer erg lekker! Maar het blijft raar dat we bij 63.000 km al een nieuwe koppeling moesten. We hebben nog eens nagedacht over wat onze garage zei dat het komt door met de voet op de koppeling te rijden! Dit doen we echter geen van beide! En als dit zo slecht voor je koppeling zou zijn betekend het dus dat 90% van alle auto's die elke dag file rijden om de 2 jaar een nieuwe koppeling zouden moeten krijgen vanwege slijtage! Al met al was het een dure maand want eerst een grote beurt (60.000 km) van ? 493.90 en een week later een nieuwe koppeling van ? 443.53. Weer een week daarna moest de Kia terug voor het vervangen van een sensor van de nokkenas (het lichtje van het motor management bleef steeds branden) dit is door de garage gratis gerepareerd omdat ze het toch wel erg rot vonden van de koppeling, maar volgens de garage zou dit ook ? 200.00 gekost hebben! We hopen dat we nu even een tijdje zonder problemen kunnen rijden. Maar als er meer mensen zijn met een vroegtijdige kapotte koppeling graag een reactie! Greez Minelate

Posted

onze rio heeft er nu ook 63000 op zitten en deed erg raar met schakelen volgens de dealer zijn het de bussen van de schakelpook of de schakelbak zelf in het ergste geval maar ik ga een maandag toch vragen of het de koppeling niet kan zijn na deze verhalen

• 3 weeks later...
Posted

intussen heb ik ook onze kia laten maken de heveling van de koppeling was kapot kosten 350 euro ik heb de dealer erop gewezen dat er op dit forum wel erg veel mensen waren die bij 63000 km problemen met de koppeling hadden hij zei dat het allemaal praatjes was omdat de mensen via een forum wel erg makkelijk iets kunnen zeggen omdat ze anoniem zijn maar volgens zijn gegevens was het geen probleem die vaak voorkwam maar hij is anderhalve dag bezig gewwest om de kia te repareren en het kostte 350 euro nou aan arbeidsloon ben je al veel meer kwijt

Posted

Die van ons gaat ook gerepareerd worden. Daarna blijven we er nog een jaar mee doorrijden en dan gaat 'ie weg.

We gaan het in ieder geval maar laten maken, en uiteraard proberen we een coulanceregeling te treffen, want dit mag niet zomaar gebeuren toch?

Posted

Hallo allemaal, dank jullie wel voor jullie reacties!

Ik ben best wel geschrokken van al deze problemen en ga toch binnenkort de importeur aanschrijven! Ik hoop nog meer reacties binnen te krijgen want waar ik het ook vraag niemand vindt het normaal dat de drukgroep van de koppeling al op 63.000 km is versleten.

Hebben we de auto net een week of twee terug en nu brand het lichtje van de benzine tank zodra deze driekwart leeg is..... erg irritant! En het alarm voor het openen van de deur en de autogordels doet het dan wel en dan weer niet Ik word er gek van!

Ik houd jullie op de hoogte tot spoedig! (deze reactie heb ik ook geplaats onder Forum/Rio/kapotte koppeling)