Jump to content

slecht lopende kia sportage 1997 (Kia)

Recommended Posts

beste kia rijders,ik heb een groot probleem met mijn kia sporatge 2.0I 16v 1997,mijn auto loopt op gas en benzine slecht stationar dat wil zeggen als hij warm is,heb reeds de volgende zaken in orde gemaakt.nieuwe bougie's en kabels,,nieuwe temperatuurzender,, vliegwiel sensor vervangen,,kop is eraf geweest en kleppen opnieuw ingeschuurt,,kompressie gemeten ((is perfeckt))maar hij blijft slecht lopen.ik denk nu nog aan kapotte bobines of en dat heb ik van iemand anders gehoort ,,slechte lagers van de koelwater pomp die aangedreven wordt door de distributie riem.bij een lager toerental zullen de lagers uit het midden gaan lopen en zal de timing van de nokkenanssen iets kunnen verlopen waardoor dit ook de nokkenas sensor kan beinvloeden.bij een hoger toerental word dit verschijnsel steeds minder.dit zelfde heb ik al een keer met een ford meegemaakt dus het kan wel.de vraag is nu heeft iemand dit al eens met een kia meegmaakt????of heeft iemand een andere oplossinggroeten Rob

Lees meer...