Jump to content

"fluiten" van skibox

Recommended Posts

Posted

Ik heb een Sportage en afgelopen zomer heb ik mij mateloos geergerd tijdens mijn autoreis naar mijn vakantie bestemming doordat de skibox een nogal hard fluitend lawaai maakte.

Voor de terugreis heb ik 'em iets verschoven, je moet wat, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Heeft iemand hier ook last van en/of heeft er iemand een idee of oplossing hiervoor want het is hoogst irritant.

Alvast bedankt !!!

Posted

De enige oplossing: Geen skibok meer mee.

Wat je hoort is de wind die tussen het dak van je auto en de onderkant van de box doorwaait. Niets aan te doen dus.

We horen het ook als de dakkoffer op het dak van onze Rio is gemonteerd. Echt last ervan hebben we niet, aangezien dit (voor mij tenminste) het vakantiegevoel verhoogt :cool:

Posted

Het fluiten gebeurt tussen de ski/bagagebox en de drager.

Veelal zit er een kleine ruimte tussen de box en de dragers, en als je deze ruimte opvult met een tochtstrip, of als de ruimte TE groot is een isolatiebuis voor een waterleiding oid.

Probeer het maar eens uit, je zal zien/horen dat het een stuk aangenamer is met de koffer op het dak.

We horen graag van je.

Philip

Posted

Hmm, dat zou ook nog kunnen ja. Aan de onderkant van mijn dakkoffer zit een soort patroon van gleuven voor de luchtgeleiding, maar het lijkt me nou niet echt verstandig om deze dicht te stoppen.

Posted

Misschien niet verstandig om de openingen dicht te stoppen, maar mischien om het irritante gefluit tegen te gaan en een fijne vakantie te hebben lijkt mij ook wel wat.

Misschien gewoon een keer wat testen, en kijken of het irri-gehalte een beetje minder is.

Philip

Posted

Ok bedankt voor de tip !! ik ga het binnenkort eens proberen en laat even weten of het daadwerkelijk beter is.