Ga naar inhoud

Verklaring probleem stuurbekrachtiging na update canbus nog steeds aanwezig


Remko .me

Aanbevolen Berichten

Beste allemaal,

Vanmiddag was ik bij mijn dealer waar ook een Kia NL technicus en een Kia NL praatpak aanwezig was. We hebben het onder andere gehad over het probleem dat zelfs na de update van de airco unit (iets met canbus) het probleem nog steeds blijft bestaan.

Na lang praten en de technicus het een en ander bekeken heeft, lijkt er iets gevonden te zijn. Op verschillende plekken in Nederland zijn bij Kia Venga's het probleem getest waar ondanks de update nog steeds het stuurbekrachtiging probleem aanwezig is.

Ook ik was de gelukkige waarbij het probleem onderzocht moest worden. De technicus legde uit dat de update voor de airco unit alleen een deel van het probleem oplost. Wat er op dit moment gevonden lijkt te zijn is dat als je de sleutel in je stuurslot doet en direct omdraait, dus de auto start - kan de auto het e.a. niet verwerken waardoor hij in de welbekende stand gaat waarbij stuurbekrachtiging op 80km/u gaat en alle lichten op alarmstand gaat.

De oplossing die mij op dit moment werd aangeraden is om de sleutel langzaam in het slot te doen en deze rustig om te draaien. Er wordt momenteel gezocht naar een oplossing maar blijkt lastiger te zijn dan alleen een update voor de airco unit (canbus).

Het probleem wordt hier verder omschreven: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5609

Ik hoop dat mijn bijdrage wat meer duidelijkheid geeft op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De oplossing die mij op dit moment werd aangeraden is om de sleutel langzaam in het slot te doen en deze rustig om te draaien. Er wordt momenteel gezocht naar een oplossing maar blijkt lastiger te zijn dan alleen een update voor de airco unit (canbus).

Ik heb de indruk dat er meer is dat afhankelijk is van je snelheid bij het starten. Ik heb het niet helemaal uitgeprobeerd, maar ik heb het vermoeden dat de boordcomputer het "gebruik sinds de laatste tankbeurt" reset als je te lang wacht met je auto starten.

Als ik instal, sleutel in het slot, en start, dan blijft deze meting staan.

Als je rustig eerst wat anders doet met je sleutel in het contact, en dan pas start, dan gaat deze meting op ---- en krijg je je gemiddelde over de nieuwe rit te zien en niet vanaf de tankbeurt.

Zien anderen dit ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik instal, sleutel in het slot, en start, dan blijft deze meting staan.

Als je rustig eerst wat anders doet met je sleutel in het contact, en dan pas start, dan gaat deze meting op ---- en krijg je je gemiddelde over de nieuwe rit te zien en niet vanaf de tankbeurt.

Zien anderen dit ook?

Dit verschijnsel heb ik soms ook , en het fenomeen dat de

BC regelmatig spontaan verspringt van bijv 7.6 naar 12.4.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Venga 2010

Beste forumleden,

Onze Kia Venga heeft 2 maanden in het onderzoekscentrum in Frankfurt gestaan omdat wij zoveel problemen hadden met de software in de auto. De Venga hebben wij terug en is voorzien van een nieuwe airco unit en stuurkolom en de problemen zijn er nog. Voor alle duidelijkheid niet alle problemen zijn op te lossen en men weet niet op welk termijn het op te lossen is. Het is een fabeltje dat je de sleutel rustig in het contact met stoppen er zijn problemen met de canbus.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste forumleden,

Onze Kia Venga heeft 2 maanden in het onderzoekscentrum in Frankfurt gestaan omdat wij zoveel problemen hadden met de software in de auto. De Venga hebben wij terug en is voorzien van een nieuwe airco unit en stuurkolom en de problemen zijn er nog. Voor alle duidelijkheid niet alle problemen zijn op te lossen en men weet niet op welk termijn het op te lossen is. Het is een fabeltje dat je de sleutel rustig in het contact met stoppen er zijn problemen met de canbus.

Groet

Wat ga je nu doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Venga 2010

Wij krijgen van KIA NL een nieuwe KIA Venga geleverd over 3 maanden. Daarna willen wij direct de nieuwe geleverde Venga inruilen voor een andere nieuwe auto voor een andere merk. Dus mochten jullie nog iemand weten die een Kia Venga 1.6 CVVT

X-Cutive, steel grey met trekhaak wil kopen dan horen wij het graag. Over de prijs valt zeker te praten!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...