Suennie Geplaatst 1 Mei, 2011 Geplaatst 1 Mei, 2011 Leuk ding die camera, maar heel vaak als ik dit hulpmiddeltje wil gebruiken is de lens zo vies dat ik eigenlijk alleen een heel wazig beeld heb. Zeker bij nat weer is de lens heel snel vies. Dat was ik zat. Na wat geknutsel heb ik nu een aftakking van de achterruitspoeier gemaakt die uitkomt bij de camera. Elke keer als ik nu mijn achterruit schoonmaak wordt ook de lens van de camera afgespoten. Als ik nu de camera wil gebruiken bij parkeren is de lens altijd mooi schoon en kan ik ook echt wat zien. Bijgevoegd twee foto's van de spoeiermond bij de camera. Het spuitmondje is niet zichtbaar op het camerabeeld. Ik zal binnenkort even een filmpje maken van het scherm als de lens vies is en hoe het beeld dan opknapt door een sproeibeurtje. Misschien kan Remko me dan ff helpen met plaatsen. Die is daar weer handig in! Groet, Peter Voor de techneuten onder ons: Om te voorkomen dat de slang naar de camerasproeier elke keer leegloopt door het hoogte verschil tussen de achterruitsproeier en de camerasproeier (en het valse lucht aan kunnen zuigen via de spuitmond van de achterruit) heb ik een kogelklepje gemaakt bij de camersproeier. Deze is gesloten met een hele lichte veerdruk. Genoeg om het kolommetje water tegen te houden tussen achterruit - en camerasproeier (60cm waterdruk). Als de pomp start wordt de druk hoger en opent het klepje. Zo heb je meteen water bij de camera zonder eerst luchtbellen. Mooie uitvinding \o/ Ik stel me echter de vraag of je nu geen condens krijgt binnen de behuizing van de camera en of dit invloed heeft op de onderdelen van de camera??? Indien dit echter niet het geval is zou het leuk zijn als je er een schema van uittekent met alle componenten die je hebt gebruikt bij jouw systeempie. Zou er zelfs geld voor geven als dit een issue is Alvast beste complimenten... we horen en zien vast nog van je Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.