BaBaCC Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Hallo Kia-fans, Graag zou ik in onze Picanto's Xenon-verlichting willen laten installeren. Weet iemand of dat uberhaupt mogelijk is? Waar ik dat eventueel kan laten installeren? En wat de kosten zijn? Heeft iemand er ervaring mee? Hopelijk kan iemand mij op weg helpen. Alvast dank voor reacties. Groeten, Barry Quote
Guest Herman Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Je kunt hier een HID kit in installeren. Dit is relatief eenvoudig zelf te doen, prijzen hangen af van de lichtopbrengst die je wilt. Ik heb in de Sorento zo'n kit (door dealer ingebouwd) en was hiervoor meen ik 700 euro kwijt. Quote
BaBaCC Posted November 30, 2006 Author Posted November 30, 2006 Hoi Herman, Dank voor je reactie en voor je tip. Ben blij te lezen dat ik dat ook bij de dealer kan laten doen. Ga morgen meteen informeren. Ben namelijk zelf niet zo'n doe 't zelver en om schade e.d. te voorkomen laat ik het liever door de dealer doen. Ben jij tevreden met de door jou ge?nstalleerde kit? Je schrijft afhankelijk van de lichtopbrengst die je wil. Kan je dat regelen e/o kiezen dan??? Snap ik niet zo. Kan/wil je dat nader toelichten. Dank & groeten, Barry Quote
Guest Herman Posted December 1, 2006 Posted December 1, 2006 Je hebt ze inderdaad in verschillende lichtsterktes. Dealer kan daar meer info over geven als ik. Met mijn kitje ben ik zeer tevreden, nooit geen kapotte lampen meer etc. De grotere lichtopbrengst was ik al aan gewend van vorige auto's, vandaar dat ik dit ook direct heb meebesteld. Quote
Tazteam Posted December 2, 2006 Posted December 2, 2006 Hier wat extra info over xenon verlichting, er werd al gesproken over diverse lichtsterktes, dus daarom hier wat meer. Xenon is er in de sterktes 6500 en 8000 K. Ze zijn er voor de H1, H4 en H7 aansluitingen en varieeren in een prijs van 499-799 euro EXCLUSIEF montage. Er is zelfs een 10.000 K uitvoering leverbaar, maar dan moet er iets meer gewijzigd worden aan oa: glas, reflector en sommige electrische onderdelen zoals relais enz enz, en dit is zeer kostbaar. Wat advies opgevraagd op diverse fora, en dit is wat ik te horen/lezen kreeg. Indien handig: zelf lekker gaan knutselen en dan kan je echt veel geld besparen. Indien NIET handig: naar een garage gaan die je vertrouwd op dit gebied, bij jonge auto's wordt zelfs de dealer aangeraden. Maar dan komt vaak het arbeidsloon erbij en dan wordt helaas het kostenplaatje wat aan de hoge kant. Maar iedereen was er wel van overtuigd dat de kosten voor de xenonverlichting er dubbel en dwars uitgehaald worden omdat de lichtopbrengst vele malen beter is dan de standaard halogeen verlichting. De halogeen verlichting werd in dit contrast ook weleens HALLO GEEN verlichting genoemd. Hopelijk kan je nu iets gemakkelijker je keuze maken. Philip Quote
frankvdk Posted December 2, 2006 Posted December 2, 2006 'Begrijp dat per 010107 de wetgeving wordt aangepast, het is dan niet meer toegestaan on Xenon verlichting in te laten bouwen in lichtunits welke geen automatische niveau regeling hebben..helaas..inmiddels afbesteld voor mij nieuw te leveren Sorent 3.3 in feb 2007.. . Quote
BaBaCC Posted December 5, 2006 Author Posted December 5, 2006 Hoi adviseurs, Hartelijk dank voor de soms zelfs uitvoerig beschreven reacties en tips. Kan ik zeker mijn vordeel mee doen. Zal mij licht opsteken bij de dealer gezien de jonge leeftijd van de Pica's. Nogmaals dank & groeten, Barry Quote
Tazteam Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Misschien toch nog een goedkope uitvoering:Vanaf 249 euro !! Zie link http://www.rondevries.nl/catalog/default.php?cPath=230 Mischien is het iets voor je. Groeten Philip Quote
josua Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 Hoi ik heb er een setje van Pilot in de Sorento laten monteren H7 6000k. Super licht en ziet ook nog goed uit het is echt aanteraden. gr. jos Quote
Guest RSM Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 Even toelichten, De 6000K staat voor Kelvin dat is de lichtkleur, 6000 tot 8000 is Wit tot Wit/blauw. Als je een 10000K installeert dan is dat meer blauw dan wit. Je risceert dan ook een boete van de politie omdat je alleen wit licht aan de voorzijde mag voeren. De standaard af fabriek Xenon wordt geleverd met 4300 K Xenonpitten. Het is ook zo dat hoe hoger de K hoe minder lumen aan lichtopbrengst. Daarom dat alle dikke auto's standaard met Xenon (D2S,D2R,D2C) altijd met 4300K uitgevoerd wordt, 4300K is de meest optimale aan hoeveelheid licht (Lumen) Gr Quote
Recommended Posts