Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

1e en 2e versnelling schurend geluid

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een KIA Sportage met 1.6 benzine motor. Bij het langzaam rijden in 1e en soms ook 2e versnelling hoor ik af en toe een licht schurend geluid. Ik krijg niet de indruk dat het ernstig is maar zal daar bij gelegenheid eens naar laten kijken. Heeft iemand die ervaring ook? Je merkt het eigenlijk vooral als je in een file rijdt.

Geplaatst

Ik weet niet of dat hetzelfde is als wat ik ook bemerk bij onze andere auto, een Toyota RAV4. Bij langzaam rijden hoor je een geschuur van de remmen. Mij is uitgelegd dat bij een stilstaande auto de remmen op de remschijven rusten, heel lichtjes maar dat bij het rijden deze wat los komen (waarschijnlijk door de rijwind cq beweging of zo). Maar als je dus file rijdt (stapvoets) dan hoor je het soms toch tegen de schijven aankomen.

Ben dus ook benieuwd of dit verhaal echt klopt en als dat zo is, kan dit misschien hetzelfde geluid bij jou ook zijn.

Marcel

Geplaatst (aangepast)

Wat het ook kan zijn is, dat door strooien van de wegen worden je schijven en remblokken aangestast!!!

Goed schoon houden van je schijven en remmen is een must in de winter!!

Want een niet goed gangbaar remsysteem, geeft meestal aanlopende remblokken tot gevolg.

Dit moet je wel gelijk even laten nakijken, anders heb je de kans dat je remblokken totaal zijn versleten!

Ook maken vele een fout , dat als je remmen en schijven flink belast je nooit als je thuis komt gelijk de handrem erop zet .

Eerst laten afkoelen als je handrem wilt gebruiken of zet hem in een versnelling weg als je thuis komt.

Dit vookomt kromtrekken van de schijven!

aangepast door Dutchy
Geplaatst

als,je geluid hoort tik je rem eens zachtjes aan verandert het weet je haast wel zekr dat daarvan moet komen.

anders keer gangbaar maken eventueel vervangen als nodig is.

remmen die vrijlopen bespaart ook brandstof of veiliger natuurlijk...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...