ruud1964 Geplaatst 13 Februari, 2011 Geplaatst 13 Februari, 2011 hallo heb een vraag ik heb een kia shuma 1.5i 16v gekocht bouwjaar 2000 benzinemotor. nou gaat soms het lampje branden van het motormanagement. weet iemand wat het kan zijn. kan ik dit uit laten lezen. ik hoor graag van jullie alvast bedankt. Quote
nookiemar Geplaatst 13 Februari, 2011 Geplaatst 13 Februari, 2011 eerst uitlezen bij dealer gds kan van alles zijn. de storing komt naar voren en monteur zal je advies geven voor de oplossing. vaak word de storing gewist en pratijk zal blijken of deze wegblijft. meeste voorkomende storing misfire of lamdasonde. als storing terugkomt zal men de oplossing moeten repareren Quote
ruud1964 Geplaatst 13 Februari, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2011 weet je ook wat misfire is Quote
stillen Geplaatst 13 Februari, 2011 Geplaatst 13 Februari, 2011 Is een verkeerd moment van onsteking of geen onsteking van een van uw bougies Quote
nookiemar Geplaatst 13 Februari, 2011 Geplaatst 13 Februari, 2011 misschien iets te technies laat hem eerst maar uitlezen,kan probleem zijn opgelost. Quote
ruud1964 Geplaatst 13 Februari, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2011 ps lamdasonde wist ik dan wel wat het is maar misfire niet. weer wat geleerd. ik ga morgen in ieder geval naar dealer bedankt voor de info. Quote
ruud1964 Geplaatst 13 Februari, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2011 ps weet iemand hoe lang dat duurt uitlezen en evt kosten zijn??????? Quote
nookiemar Geplaatst 14 Februari, 2011 Geplaatst 14 Februari, 2011 als je het goed brengt kan het gratis zijn kan ook op lopen tot paar tienen. ik ben benieuwd.... Quote
ruud1964 Geplaatst 14 Februari, 2011 Topic Starter Geplaatst 14 Februari, 2011 nou ik ben bij dealer geweest kode 0130 02 de lamdasensor is het probleem. dealer vermoed dat er geen origineel inzit. hij heeft hem gereset maar zal op den duur waarschijnlijkweer gaan branden was 20 euro kwijt voor uitlezen. een nieuwe sensor kost 128 euro ex btw daar komt ong 15 min arbeidsloon bij. ik vroeg wat consequenties zijn bij doorrijden. antw dealer sowieso hoger brandstof verbruik. ik laat het nu ff op beloop als het weer gaat branden laat ik nieuw sensor inzetten. Quote
ger.w. Geplaatst 14 Februari, 2011 Geplaatst 14 Februari, 2011 Ik heb bij mijn vorige sportage ook regelamtig de melding gekregen van motormanagement dat de lambda sonde defcet zou zijn. Meestal was een reset van het motormanagement al voldoende. Op een geven moment was ik in het buitenland en ging het lampje weer barnden. Gewoon doorgereden en na enige tijd ging het vanzelf weer uit. Nooit meer naar laten kijken. Soms zit je een paar uur tegen dat lampje aan te staren.... Gevaar is natuurlijk wel dat er echt iets anders aan de hand is. Maar motormanagement is oranje lampje, daar kan je mee doorrijden. Ik denk overigens dat het waarschijnlijk gewoon een los contactje is geweest Alleen voor uitlezen 20 euro rekenen is trouwens ridicuul. Hoort service te zijn. Kwestie van stekker onder de motorkap en even op de monitor kijken..... Quote
nookiemar Geplaatst 14 Februari, 2011 Geplaatst 14 Februari, 2011 gevolg,van deze melding;hoger verbruik inhouden van motor. lamdasonde zorgt eigelijk voor ideale brandstof verhouding. in de garage kunnen ze zin hoe deze sonde reageerd met inschakelen van scoopbeelden. maar als deze storing weer terug komt neem wel orginele. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.