Jump to content

Mijn Sorento 2.4I EX zuipt Olie!

Recommended Posts

Guest Richard
Posted

He hallo allemaal be nieuw op dit forum en zit gelijk met een probleempje in mijn maag.

Sinds 2 maanden ben ik de trotse eigenaar van een bovengenoemde Sorento en ik moet zeggen dat ik helemaal wild van de wagen ben!

Alleen nu het volgende:

Het verbruik vd olie is zo schrikbarend hoog dat ik me ernstig zorgen maak over de vele bezoeken die ik nog ga maken bij de garage.

We hebben de test gedaan en op 1500km verbruikt hij 2,25 L olie!!

Dit kan uiteraard niet goed zijn. Het gebeurt nog wel binnen mijn garantie tijd van 6 maanden, maar de auto zelf is meer dan 3 jaar oud.

Wie heeft een soortgelijke ervaring en kan mij wat advies geven zodat ze me bij de garage niet aan het lijntje gaan houden.

Alvast bedankt!

Posted

Gewoon bij de garage aankaarten! Dit probleem zat er ook al in toen je hem kocht en dan hoort het onder de bovag garantie opgelost te worden. De garage (als het een kia dealer is) een coulance aanvraag doen bij de importeur omdat dit een bekend probleem is bij de eerste 2.4 sorento's. Er moet een nieuwe motor in en dat is niet goedkoop!

Guest Richard
Posted

Een nieuwe motor........ pff dat had nou ook weer niet zien aankomen.

Heeft iemand hier iets zwart op wit van een stuk tekst of iets dergelijks dat dit vaker voorkomt bij dit type.

Dan ga ik gelijk bij de garage langs en hou ik jullie op de hoogte.

Posted

Zowiezo proberen met de leverancier tot een oplossing te komen.

Werpt dit geen vruchten af, het klinkt bizar, schriftelijk kenbaar maken (aangetekend) aan de dealer voor het verstrijken van de garantieperiode.

Op deze manier heb je aangetoond dat de problemen er zijn en waren tijdens de garantieperiode en kun je dus ten allen tijde een oplossing "eisen".

Ik neem aan dat er al gecontroleerd is of de olie niet gewoon naar buiten lekt? Geeft de Sorento grote walmen aan de achterkant tijdens het rijden?

Veel succes met het vinden voor een oplossing voor dit vervelende probleem

Guest Richard
Posted

Is goed, in ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

Maandag a.s. staat de Sorento bij de dealer, die afspraak had ik al staan voor het vervangen van de zekeringenkast en dan zou de dealer bepaald hebben wat te doen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Posted

Ik reed met een 2.7 Automaat en die zoop benzine, snel verkocht na 1.1.2 jaar ergenis, rij nu weer Duits, kwaliteit vele malen beter dan de Koreaanse rotzooi en

K(ansloze)I(ruil)A(uto) kost veel geld om een Koreaan in te ruilen

Posted

Alleen reed jij met een Hyundai Tucson, dat is g??n Kia Sorento...

Duits kost net zo veel in afschrijving, maar je houd meer over omdat je meer betaalt, thats it..

Posted

Kia Fan

Ik heb het over, dat mijn 2.7 BENZINE zoop, daarom heb ik hem weg gedaan, daarbij is een 2.7 gekoppeld aan een hele slechte, niet van deze tijd automaat