Tekemel Posted February 21, 2011 Posted February 21, 2011 Hallo, Mijn naam is Theo en ik heb vandaag een nieuwe Kia Venga gekocht. Wordt over enkele weken geleverd. Al lezende op dit forum heb ik een vraag over de ipod kabel. Hoort deze standaard bij de levering of moet ik er om zeuren? Graag hints en tips voor de Venga. vriendelijke groet Theo Quote
hans1963 Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 Hallo, Mijn naam is Theo en ik heb vandaag een nieuwe Kia Venga gekocht. Wordt over enkele weken geleverd. Al lezende op dit forum heb ik een vraag over de ipod kabel. Hoort deze standaard bij de levering of moet ik er om zeuren? Graag hints en tips voor de Venga. vriendelijke groet Theo Hoi Theo, Mijn naam is Hans, Wij hebben onze nieuwe Kia Venga 1.4 Seven sinds 5-2-2011. Bij de aflevering was geen ipod kabel, die hoort niet bij de aflevering. Wij zijn tot nou toe zeer tevreden over onze nieuwe auto, voorheen Ford Fiesta gereden. Dan is dit toch heel wat meer auto met heel wat meer luxe. Een paar zaakjes waar je op moet letten, mijn vrouw reed wat erg snel over wat van die wegverhogingen, niet doen, auto veert tamelijk stug. Gewoon rustig overheen rijden. Wij hebben afgelopen weekend voor de 1e keer getankt, omdat de digitale 60 km aangaf en de analoge wijzer op leeg stond. Na amper 33 liter sloeg de tankinstallatie al af, omdat het vrij druk was op dat moment, heb ik maar kunnen bijtanken tot 34,5 liter. Toen ik instapte zag ik de wijzer pas op het streepje tussen vol en 3/4 staan. Dus tank was nog steeds niet vol ondanks enkele minuten bijpingelen. Dit hebben we al aan onze dealer gemeld, we gaan eerst nog eens bij een ander tankstation tanken en als dat niet helpt moesten we terugkomen naar de garage. Waarschijnlijk sensor of vlotter aanpassen? Voor de rest, loopt soepel, moet wel snel overschakelen en de eerst vulling was 1: 13,10 km. alleen maar korte stukjes 5 tot 10 km, geen snelweg. Quote
Tekemel Posted March 28, 2011 Author Posted March 28, 2011 Hallo Hans en anderen, Vorige week is mijn nieuwe Venga Seven geleverd. Bevalt goed maar heb nog maar 200 km ermee gereden. De ipod kabel heb ik van de dealer gratis als service gekregen en deze werkt goed. De navigatie/radio enz werkt keurig incl. blue-tooth. Nu nog de spraakherkenning in het Nederlands updaten want dat werkt niet. In het engels wel maar het moet ook in het Nederlands mogelijk zijn want Hyundai heeft het ook op een aantal modellen inclusief Nederlandse commando's. Als een ieder op zijn beurt een klacht indient bij de dealer/Kia Nederland moeten ze wel met die update over de brug komen. Hoewel ik van een grote zware luxe 4x4 afkom ben ik zeer tevreden over de Venga. groetjes Tekemel Quote
Recommended Posts