xHansx Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Wellicht wel eens een leuk onderwerp om het er met elkaar over te hebben. Ik zal de aftrap doen na 37.000 probleemloze km: - langere zitting voorstoelen: - dubbel din audioset passend in de sportage als fabrieksoptie (bij cee'd kan het dus wel); - een 6e versnelling (bij 120 km/u toch wel veel toeren) - iets zuiniger motor (moet kunnen in deze tijd) - betere kwaliteit velgen (krijg ze niet meer schoon) Verder schiet me niet te binnen, dus dat valt toch best mee... C Wie volgt ?? Hans Quote
Rio-man Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 De kwaliteit van de velgen en het niet meer schoon krijgen heeft niets met elkaar te maken hoor. Velgen m?et je nou eenmaal eens in de zoveel tijd een soppie geven, anders blijven ze zwart. Zeker met zo'n zware auto, waarbij de remmen zware last krijgen. Quote
xHansx Posted December 16, 2006 Author Posted December 16, 2006 Bij de velgen is alleen de voorkant van de velgen gepolijst; achter de spijlen en achterzijde van velgen is poreus. Ik krijg het vuil en spikkels niet meer verwijderd, ook al poets je er nog zo lang op. Volgens mij zijn er ook velgen waarbij alles is gepolijst; dat probeerde ik ermee te zeggen, hans Quote
Rio-man Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Dat klopt ja, maar je moet er ook wel rekening mee houden dat je dan al gauw 500 euro per velg kwijt bent. Quote
Tazteam Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Bij de velgen is alleen de voorkant van de velgen gepolijst; achter de spijlen en achterzijde van velgen is poreus. Ik krijg het vuil en spikkels niet meer verwijderd, ook al poets je er nog zo lang op.Volgens mij zijn er ook velgen waarbij alles is gepolijst; dat probeerde ik ermee te zeggen, hans Dat is idd bij veel velgen het geval, poreus achter de spijlen. Dit is "redelijk simpel" op te lossen. Je haalt de velgen van de auto en reinigd ze uitermate goed en juist op het gedeelte wat poreus is doe je je uiterste best. Als alles schoon is, heel goed ontvetten. Dan een goede blanke lak er op spuiten, geen zooi van een autoshop, maar goede blanke lak, dan maak je het poreuze gedeelte lekker glad, en is de volgende keer een heel stuk gemakkelijker te reinigen. Bij het spuiten wel de rest van de velg afplakken. Philip Quote
kiwiholland Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Ik vind de versnellingsbak kan beter bij het schakelen van 1 naar 2 gaat het stug en niet helemaal kraak vrij , alles is pas vernieuwd ( koppelingsplaat druklager en derg. ) maar heeft geen verbetering gebracht ik denk dat het in de bak zelf zit . Bij mij blijven de velgen mooi schoon maar die zijn dan ook aardig glad aan de binnen zijde ik zet ze dan ook 2 maal per jaar in de was en maak in de 2 .. 3 weken schoon met autoshampoo het zijn Mak velgen 18 inch. Maar voor de rest uiters tevreden over de Sportage het rijdt heerlijk laats nog even naar Spanje heen en weer geweest 4000 KM in 10 dagen hij zal er niet snel uitgaan . Quote
Plunder Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Zelf heb ik de 2.0 4wd benzine versie, KM stand 35.000. De volgende zaken kunnen beter: - Trekkracht onderin, zeker in het gebied 2000 - 3000 tpm - Ik heb nog nooit eerder een auto gehad waarbij de motor zo snel afslaat als je achteruit rijd (b.v. bij inparkeren). - 3e versnelling is te lang/ sluit niet goed aan bij de 2e versnelling. - achtervering is te slap, slaat gauw door als er met meerdere passagiers gereden wordt. Idem voor de demping. - koplampen geven erg weinig licht - standaard mogen er wel betere banden onder - en het dorstige verbruik bij stad/fileverkeer. Verbruik op de snelweg valt wel mee tot ca 140 km/h en niet te veel tegenwind. Quote
Recommended Posts