Bob007 Geplaatst 13 Maart, 2011 Geplaatst 13 Maart, 2011 hoi, ik heb ruim een maand een rio ls '02 en wil de speakers in de deur vervangen. nou is mijn probleem hoe krijg ik dat deurpaneel netjes los zodat ie erna ook weer netjes terug gehangen kan worden. ik heb de 3 schroeven aan de buitenkant en die in de deuropener losgemaakt, maar dan krijg ik er weinig beweging in. ik kan er wel hard aan trekken dan gaat t uiteindelijk wel los, maar t moet ook weer terug. ik hoop dat iemand me kan helpen om dit probleem voor mij op te lossen. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 13 Maart, 2011 Geplaatst 13 Maart, 2011 hoi, ik heb ruim een maand een rio ls '02 en wil de speakers in de deur vervangen. nou is mijn probleem hoe krijg ik dat deurpaneel netjes los zodat ie erna ook weer netjes terug gehangen kan worden. ik heb de 3 schroeven aan de buitenkant en die in de deuropener losgemaakt, maar dan krijg ik er weinig beweging in. ik kan er wel hard aan trekken dan gaat t uiteindelijk wel los, maar t moet ook weer terug. ik hoop dat iemand me kan helpen om dit probleem voor mij op te lossen. De deurpanelen zitten op 2 manieren vast: Schroeven en een soort pluggen van kunststof. Eerst draai je alle schroeven los. Loop het gerust nog even een keer na voordat je gaat trekken ofzo. Als alle schroeven eruit zijn pak je een schroevendraaier met platte kop. Die steek je met beleid tussen de bekleding en het portier in en dan 'zoek' je daarmee naar de pluggen. Hoeveel het er precies zijn durf ik je niet te zeggen. Als je zo'n plug gevonden hebt, trek je deze voorzichtig los met behulp van de schroevendraaier. Denk overigens ook aan de hendel om de deuren te openen, daar zit EN een schroef in EN moet je er als eerste uit halen. Of het bij het eerdere model ook is weet ik niet (ik heb het facelift model) maar ik heb een ronde deurpin die er niet af hoeft als je het paneel los haalt. Succes! Quote
Bob007 Geplaatst 14 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 14 Maart, 2011 Ok dank je wel. Ik ga t vanavond gelijk ff proberen. Je hoort nog van me of t gelukt is. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 Ok dank je wel. Ik ga t vanavond gelijk ff proberen. Je hoort nog van me of t gelukt is. Houd er wel rekening mee: Die soort van pluggen zijn kwetsbaar en prijzig als je ze moet vervangen. Prijzig omdat het items zijn die totaal niet verkopen want zo vaak hebben ze die dingen bij de garage niet nodig.. Groet Peter Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.