arie boon Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Ik heb een Kia Rio 2003 1.5 LS Sinds enige tijd heb ik ontdekt dat er water staat in de bak van het reserve wiel. Waaschijlnlijk een lekkage weet iemand waar dit vandaan kan komen. Aan de rechterzijde zie ik wat water naar binnen komen van achter de pvc binnenbescherming Quote
Tazteam Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Hallo, Waterlekkage is zeer moeilijk te vinden. Het beste kan je de binnenbekleding loshalen en met water aan de buitenzijde van de auto aan de gang gaan. Dan KAN je vaak de oorzaak zoeken, en veelal is dit een rubber of doorvoer wat de oorzaak is van alle ellende. Zelf hebben we met onze eerste Pica een hele hoop waterellende gehad, toen bleken de "beluchtingsrubbers" achter de bumper niet goed af te sluiten. In een later stadium bleken ook alle rubbers waar kabels door heen gingen poreus te zijn, alsmede de bevestigingspunten vanuit de fabriek. Toch een vraag: is er kort geleden nog iets aan de onderzijde/rechterzijde van de auto iets gedaan, bv uitlaat, schokbreker?? Succes met je zoektocht. Philip Quote
Rio-man Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Volgens mij zijn het rubbers (achterklep of bumper oid, ergens achterin). Alle Rio's zijn met prutrubbers de fabriek uitgestuurt. Bij de onze zijn ook al meermaals rubbers vervangen, omdat ze gewoon scheurde bij aanraken. Quote
milfseeker Posted February 12, 2011 Posted February 12, 2011 hoi ik heb alle rubbers vervangen en lekkage kit (Schell)gebruikt en heb nog water in de kofferbak staan en nu???????? Quote
Rio-man Posted February 12, 2011 Posted February 12, 2011 Als je je achterklep opent, dan heb je waar de scharnieren zitten aan beiden kanten een lasnaad zitten. Kit deze even af en zet de tuinslang er even op. Als het goed is is je probleem dan verholpen. Quote
Berko Posted December 7, 2019 Posted December 7, 2019 Hi. Ik heb een kia Rio uit 2001 en ook last van water in de kofferbak. Dus ik moet de lasnaat kitten aan de buitenkant,maar hoe komt het water dan in de kofferbak ? Quote
xtra40 Posted December 7, 2019 Posted December 7, 2019 water loopt onder de dak strips daar zigt het dak aan de zijkanten van gelast en gelijmt en die lijm /kitnaat lekt en dan loopt het aan de binnen kant via de zijkanten naar beneden de koffer ruimte in zit achter kunstof bekleding dus je ziet het pas als die weg is Quote
Recommended Posts