Jump to content

Autohoes Sportage

Botnia

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een autohoes voor mijn KIA Sportage uit 2005. De hoes wil ik met name gebruiken op de vakanties in het buitenland. Hars op je auto is niet lekker. Ik wil niet zo'n fluthoes hebben maar een goeie. Ik heb hier en daar wel even rondgekeken maar nog niet geslaagd. Wie heeft een goeie tip?

• 2 weeks later...
Guest Gerard K

Hi ik heb ook tijden gezocht naar een passende hoes voor mijn Sportage, met name voor vakanties aan de Italiaanse kust met van die hars lekkende bomen op de camping. Na wat auto speciaal zaken, Halfords en zelfs Lidl kwam ik al snel tot de ontdekking dat op de verpakking veelal een waarschuwing staat voor mogelijk schurend effect als er zand tussen de hoes en de auto mocht komen. Vaak staat er ook een waarschuwing om na regen het water (of condens) tussen de hoes en de auto weg te laten drogen ivm vlekvorming. Nu zijn er van die dubbelwandige hoezen waarbij dat allemaal minder is maar dan moet deze als een handschoen om je auto passen, en dat doen universeel hoezen nu eenmaal niet. Een echt passende (en betaalbare) hoes heb ik overigens nooit gevonden. De grootste keus bleek overigens in Italie zelf te zijn. Dit alles met prijzen tussen de 40 en 200 euro. 200 euro is toch zo'n 4 keer uit eten dus heb ik uiteindelijk gewoon 2 oude twee persoons lakens aan elkaar laten stikken en met 4 van die hobby klemmen uit de bouwmarkt (2,50 het set) zet ik de zaak (niet al te strak) vast. Ik geef toe, het ziet er niet echt sjiek uit maar het werkt perfect. Geen harsvlekken op de auto, drogen gaat vanzelf, en zand komt er niet klem tussen dus geen schurend effect. Na de vakantie het laken in de wasmachine en gereed voor het volgend jaar. Ik weet het is niet het antwoord op je vraag, maar wel een mogelijk alternatief. gr Gerard.