gambler Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Op zich een vreemde vraag om te stellen op een KIA - forum maar; Ik ben van plan van een snelle personenauto over te stappen naar een SUV (je) op benzine (geen V6) en twijfel nog steeds welke het gaat worden; De Captiva vind ik mooi maar heeft een te kleine motor en de auto is loodzwaar. Maar, de Captiva is wel groter en volwassener maar ook natuurlijk iets duurder. De Hyundai Tucson is de tweelingbroer van de Sportage. Meest verkochte SUV (je) in NL en Belgie, redelijke prestaties voor een SUV en leuk om te zien met dikke wielen. De Sportage. Op veel punten exact dezelfde auto als de Tucson. Met dikke wielen leuk om te zien. In aanschafprijs zijn de Tucson en de Sportage hetzelfde. Beide auto's zuipen teveel benzine waar de fabriek kennelijk geen verandering in brengt. Wie geeft mij argumenten om de Sportage te verkiezen boven de Tucson ? ? Help mij de keuze te maken.. Quote
Rio-man Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 -Tucson oogt robuuster (maar goedkoper), de Sportage iets stijlvoller -Tucson heeft een goedkoop aandoenend interieur, Sportage staat kwalitatief wat hoger Losstaand van het feit dat de Sportage een Kia is en de Tucson een Hyundai, zou ik persoonlijk voor de Sportage gaan. Quote
Tazteam Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Er was destijds ook een discussie over de keuze tussen Kia en Hyundai. Er staat wat nuttige info tussen. Philip http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=288&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=tuscon Quote
kiwiholland Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Ik zelf vind bij de Tuscon het zijruitje wat mooier als bij de Sportage II maar bij de Kia staat alles mooi in de lak ook de bumpers en nu bij de speciale uitvoering alles in ??n kleur vooral zwart met donker getint glas die vind ik mooi een paar mooie 18 inch velgen eronder hier en daar een beetje chroom dan krijg jij geen spijt ik rijdt er nu 1 jaar mee 23000 km heb er nog geen spijt van het rijdt gewoon goed . En wij rijden er gemiddeld 1 op 9,4 mee vind ik nog niet eens verkeerd ook naar Spanje met goed doorrijden op de teller zo 140 km/ per uur. Het is echt een heerlijke reisauto. Alles werkt goed . Veel suc6 in je beslissing. Gr Frans Quote
Guest Erik Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Ook ik heb voor de keus gestaan Tucson of Sportage. Het goedkoop aandoende interieur en die onbenullige voorkant van de Tucson waren in mijn ogen de minpunten. Het verbruik is bij beide auto's hoog. Met rustig rijden lukt het mij -met veel 80 km wegen- gemiddeld 1:11 / 1:11,5 te halen (2.0 benzine). Inmiddels 21.000 km met de Sportage en nog steeds erg tevreden. Quote
gambler Posted January 20, 2007 Author Posted January 20, 2007 Ben vandaag eens naar Belgie ( autosalon Brussel ), gereden en heb in alle suv's gezeten. Moet zeggen dat ik geen verschil zie in wel of niet goedkoper uitziend interieur van de Tucson versus Sportage. Kan nog steeds niet kiezen in dit "lichte"suv-segment of dat ik voor de wat grotere ga, de Captiva of de Antara. Ik wacht de auto-rai af en kijken wat en of daar acties zijn van de merken suv's zoals in Brussel (tot wel 3500 euro korting bij aankoop op autosalon..). Quote
Fee6 Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 Nou ik heb gekozen, de sportage 2.7 V6 op GasFX, over 2 weken is het zover..... Quote
Tazteam Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 Nou ik heb gekozen, de sportage 2.7 V6 op GasFX, over 2 weken is het zover..... Proficiat met je nieuwe auto, het wachten is dus begonnen. Philip Quote
gambler Posted January 21, 2007 Author Posted January 21, 2007 Nou ik heb gekozen, de sportage 2.7 V6 op GasFX, over 2 weken is het zover..... Wat ben je kwijt aan die gas-installatie en, is dat G3 met korting op wegenbelasting ?? Quote
Fee6 Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 De kosten zijn 2395,= en is met garantie van de KIA-dealer verder is het uiteraard G3. Quote
gambler Posted January 21, 2007 Author Posted January 21, 2007 En dan ga je aan wegenbelasting betalen..?? Quote
Recommended Posts