Guest Posted February 1, 2007 Posted February 1, 2007 Ik zit te denken om 18 inch velgen/banden te laten monteren op onze Sorento, ik ga dan van 245 naar 255 breed. nou kan ik me voorstellen dat de grip van de banden met nat of glad weer iets minder word, maar zou je iets merken van die ene centimeter? En wie heeft ervaring als het gaat om de diverse bandenmerken? Janoeska Quote
Rio-man Posted February 1, 2007 Posted February 1, 2007 Je gaat toch naar breder? Hoe meer rubber hoe meer grip... Quote
Tazteam Posted February 1, 2007 Posted February 1, 2007 Je gaat toch naar breder? Hoe meer rubber hoe meer grip... Maar helaas wordt de kans op aqua-planning groter. Zeker als de banden wat gaan slijten. Philip Quote
scorpioshuma Posted February 1, 2007 Posted February 1, 2007 Rio-man, wel eens een Formule 1 auto op slicks in de regen zien rijden ?? Is ook meer rubber dan de regenbanden, maar toch minder grip. Janoeska je meld helaas niet of dit banden zijn die het hele jaar onder de sorento blijven of alleen in de zomer. Voor zomerbanden kan dit echt geen kwaad, dat buitje af en toe merk je die cm echt niet, mits je er wel rekening mee houdt. Ga je er ook in de winter mee rijden dan moet je hier eigenlijk continu aan blijven denken. Ik rij in de zomer met 17" 205 breed, maar in de winter op 15" 185 breed. Dit omdat bij droog weer de 205 hele goede grip bied, maar de winterband het beter doet als hij niet al te breed is. Conclusie: 1 cm merk je niet heel snel, maar hangt af van je rijgedrag en of je af wil wisselen met winterbanden. Dave Quote
Recommended Posts