Gast mjpw79 Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 Hallo Rio-ers, Wanneer ik de auto gewassen heb, gaat mijn abs lampje branden, ik heb al gemerkt dat het aan de ABS sensor RV ligt. Als ik het stuur daarna helemaal naar links draai en wat met de kabel friemel/buig/aantik en hem vervolgens weer start gaat het lampje na controle bij start gewoon uit. Zou er een draadbreuk in zitten en zo ja, is het vervangen van deze sensor zelf te doen?? greetz Marcel Quote
Jantje.2 Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 Voor zover ik het nu heb kunnen zien op internet (staan geen hele duidelijke foto's helaas) zou dit zeker mogelijk moeten zijn. Makkelijkste is als je even je wiel eraf haalt dan zit zoals ik het heb kunnen zien de sensor vast met een m6 boutje. Dus even sleutel 10 erop en los schroeven en dan zou je hem eruit moeten kunnen trekken. Bij sommige sensoren zou je de nieuwe op een bepaalde maat af moeten stellen maar dat is bij dit type sensor niet nodig omdat hij er gewoon niet verder in/uit kan zitten. http://www.kia-forums.com/parts-sale-trade/61362-01-02-kia-rio-right-front.html Zo kan je in ieder geval zien hoe die ongeveer vast geschroefd zit en welke stekker je zoekt. Succes Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.