Gast Warmentuuter Geplaatst 31 Juli, 2011 Geplaatst 31 Juli, 2011 Na 10 jaar Toyota en 20 jaar Hyundai zijn we overgestapt naar Kia. Onze drie jaar oude Tucson hebben ingeruild voor een Venga Brooklyn 1.4. De doorslag gaf ten eerste de auto, de dealer, de proefrit maar ook de zeven jaar garantie. Deze week gaan ze de auto een 0 beurt geven zodat we a.s zaterdag de Kia Venga kunnen halen. We kunnen het bijna niet afwachten. Quote
betominice Geplaatst 31 Juli, 2011 Geplaatst 31 Juli, 2011 Hallo Warmentuuter welkom op het forum en veel plezier met je nieuwe aanwinst. Quote
Smart Geplaatst 31 Juli, 2011 Geplaatst 31 Juli, 2011 Welkom Warmentuuter, Ik ben benieuwd hoe de Venga jouw gaat bevallen ná de Tucson. Ik reed namelijk voor mijn Venga ook een Tucson en het downsizen is mij prima bevallen. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 14 Augustus, 2011 Geplaatst 14 Augustus, 2011 Goedemorgen Smart en andere forumleden, We hebben de Kia Venga Brooklyn nu een week en we staan er iedere keer van te kijken hoe goed de 1.4 zijn werk doet. Smart vroeg of het downsizen ging bevallen van een Hyundai Tucson naar een Kia Venga. Daar kunnen we kort in zijn en met een "ja" beantwoorden. Als ik een vergelijk moet maken kan ik dat beter doen met de auto die voor de Tucson hadden en dat was een Hyundai Matrix 1.6 (103pk) Ook een vergelijkbare auto waar we veel prettige kilometers mee hebben gereden. De huidige techniek van de Venga en het verbruik zijn beter dan de Matrix. Onze eerst grote ronde gaf het verbruik van 5.3L op 100km en dat haalde Matrix bij lange na niet. En dat is prettig met de huidige benzineprijs. De trekkracht en ruimte kan je als gelijk beschouwen. Maar het interieur en exterieur van de Venga zijn veel meer van deze tijd. De probleempjes die er zijn geweest zijn heel herkenbaar. Onze eerst Matrix die we kochten in 2001 had ook het eerste half jaar meer bij de dealer gestaan dan we er mee hebben gereden. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen maar ik heb wel zodra er een nieuwe uitvoering is sta ik niet meer vooraan in de rij. Maar genoeg gepraat over de Hyundai. Nu de Kia. We zijn nu al aan het kijken waar de volgende vakanties naar toe gaan. Vele kilometers zal de Kia Venga maken. :D Vriendelijke groet, Johan alias de "warmentuuter" Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.