Ysie Posted August 3, 2011 Posted August 3, 2011 Ik heb op 10/01/2011 een sp III 2.0 Crdi awd gekocht, daar zoals de meesten hier wel lezen dat er een leveringsprobleem is heb ik na heel wat probleempjes een vervangwagen Kia soul kunnen huren van kia België aan een schapelijke prijs . Met deze wagen ben ik op verlof geweest naar de provence in Frankrijk. Heb in 3 weken 4000 km mee gereden, de wagen had 150 km op de teller toen ik hem kreeg. Mijn vorige wagen was een Mercedes 220 crdi automaat van 4 jaar oud, die moest weg daar ik op een plaats woon die in de winter moeilijk bereikbaar is voor wagens met achterwielaandrijving. Nu de Soul reed boven mijn verwachtingen echt heel goed, de wagen rijd heel zacht, bij een bobbelweg vangen de schokdempers de oneffenheden perfect op, rijd heel zacht. Alleen als je heel sportief rijd geeft de wagen de neiging om in een bocht te deinen, ook een beetje kunstmatig gevoel bij het sturen maar totaal niet storend. Op autosnelweg rijd hij perfect rechtdoor zelfs bij snelheden tot 160km/h. De motor een 1600 crdi is echt een heel goede motor, hij heeft niet de kracht van mijn (ex ) 2.2 cdi maar rijd echt prettig en comfortabel. Het koppel van de soul is ook weer perfect niets op aan te merken, in de bergpasjes doet hij zijn werk heel goed en je moet niet continu in de versnelling zitten roeren. Herpakt op de snelweg heel vlug en kan heel vlot mee met het verkeer (zelfs zonder problemen vlotter ). De cruise controle levert perfect werk ook weer niets op aan te merken. Alleen vind ik dat je binnenin veel lawaai hoort zeker windruis, niet storend maar toch duidelijk hoorbaar. Kofferruimte is zeer teleurstellend, je hebt er bijna geen, amper genoeg om een bak water in te plaatsen en daarmee is de kous af, wel heel veel (teveel) plaats achteraan passagiers, daar mochten ze wat minder plaats maken ten voordeel van de koffer. Kortom een goede wagen die zijn werk perfect doet, alleen zijn prijs vind ik overdreven zag op verkooppapiertje dat hij 18.250 € koste is voor mij veel teveel, opties juist cc en manuele airco die standaard is, zelfs gewone radio????? Je kan bij andere merken goedkoper voor meer krijgen, maar zoiets is natuurlijk mijn mening en over smaak kan men niet discuteren. Hopelijk kan ik in de toekomst eens een uitgebreid verslag doen van mijn SP III. MVG. Frederik Quote
Recommended Posts