Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Winterbanden 235 60 16

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben in het trotse bezit van een Sportage uit 2005 (2.0 16V). Ik heb een vraagje, maar moet erbij vermelden dat ik niet heel veel verstand van auto´s heb.

Ik ben op zoek naar een set winterbanden op velg. Ik heb op marktplaats een paar gezien welke overeen komen met mijn bandenmaat. Er staat echter ook het volgende bij:

Diameter wielnaaf 60,1 mm.

Velgmaat T 16 x 6,5

Op mijn velg reservewiel staat:

Velgmaat J 16x6,5; past dit dan wel?

Elders op de velg staat 59, maar ik weet niet of dat op de diameter slaat. Bij nameting (niet heel precies) kom ik op ca 50 mm (binnenzijde naaf). Weet iemand de standaard maat van een naaf bij een Sportage uit dit bouwjaar? Nu weet ik ondertussen dat er ringen bestaan welke e.e.a. passend kunnen maken, maar op velgmaat.nl zie ik als standaard maat voor een Kia uit 2004 - 2010 staan van 67.1. Klopt dit wel, want dan zou mijn velg toch nooit kunnen passen?

Indien iemand overigens vier knappe banden op velg heeft liggen die 100% passen houd ik mij ook aanbevolen!!!!!!

r.oling@chello.nl

Bedankt

Geplaatst

Even de zoekfunctie gebruiken op dit forum en je komt heel veel te weten!

Kijk hier eens!

Even voorstellen in het voorsteltopic is ook leuk.

Geplaatst

Zou deze velg passen op de nieuwe sportage, rekening houdend met de et waarde en het lekdetectiesysteem?

Wat vinden jullie van de velg op een witte sportage 3?

http://www.online-ve...-evo-328-ghost/

Op die site kun je toch automerk en -type invullen en zoeken naar geschikte velgen?

Even proberen!

De velg die jij hebt uitgezocht blijft puur persoonlijk. Ik vind hem minder passen.

Beetje druk en lastig schoonmaken.

Edit! Ik zie dat je deze vraag ook gesteld hebt in het Sportage3 verzameltopic.

De antwoorden daar spreken voor zich en zijn bijna identiek aan mijn antwoord.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...