Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb een Kia Rio en ben daar erg tevreden mee. Alleen gebeurd het bij warme dagen dat de centrale vergrendeling soms spontaan open gaat, terwijl er niet eens een afstandsbediening op zit.

Het gebeurd dus een enkele keer en niet vlak achter elkaar. Maakt ook niet uit waar de auto staat, bij warm weer gaan de deuren gewoon spontaan van slot af.

Er ligt nooit wat van waarde in maar ik vind het wel lastig.

Is dit een bekend probleem en heeft iemand misschien een oplossing voor mij?

Anders moet het via de garage en die vragen (terecht) een behoorlijk uurloon. :idea:

Posted

Dat het hooge uurloon terecht is ben ik het niet mee eens. Kijk maar eens naar mijn eerdere reacties. 1500 euro aan reparaties aan mijn Rio waarvan een derde aan uurloon, maar dat even terzake.

Zelf komt het probleem me niet bekend voor, maar ik denk dat het niet moeilijk te vinden zal zijn. Door de warmte zal een of andere sensor worden geactiveerd waardoor je vergrendeling open gaat.

Ook zou het zo kunnen zijn dat iets in je slot (waar simpel een afstandsbediening aan te koppelen is als dat nog niet is gedaan) reageert op iets om de auto. Een afstandsbediening of een telefoon of iets dergelijks. Rijd even naar een rustig parkeerterrein en kijk of 'ie het dan nog doet.