angelo57 Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Beste Sportagerijders Ik ben nu bijna een jaar zeer gelukkig met mijn Kia Sportage Executive. Echter een vraag waar ik maar geen goed antwoord op kan krijgen is de volgende: wat is nu de juiste bandenspanning voor mijn zomer- of winterbanden? In de gebruiksaanwijzing is dit niet te lezen. Wel staat er een tabel op het chassis bij het voorportier. Daar staat dat de spanning bij voor- en achterband bij zowel normale als volle belading 2,10 moet zijn. Toen ik echter naar in de Kia garage navraag deed vertelde de monteur mij dat de bandenspanning rond de 2,4 dient te liggen. Wel bij voor- en achterbanden en ook bij normale en volle belading. Heeft iemand hier ??nduidig antwoord op??? Bij voorbaat dank Quote
Rio-man Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Welke motor heb je in je Sportage liggen? De perfecte bandenspanning verschilt per gewicht en model. Kijk anders zelf even op http://www.houddespanningerin.nl Quote
angelo57 Posted April 20, 2007 Author Posted April 20, 2007 Hallo Rio-man Bedankt voor je reactie. Ik denk dat deze site voor mij uitkomst biedt. Groet Angelo Quote
Recommended Posts