Lotje Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Afgelopen vakantie (Portugal) kreeg ik problemen met trekkracht van de auto, (Sportage V6 2005 82000 Km) met caravan. Bij het verlaten van de camping die nogal stijl was kwam de auto met caravan niet naar boven, met veel gedoe achteruit naar beneden en na enig overleg wat dit toch kon zijn, heb ik een 2e poging gedaan en jawel kwam met veel pijn en moeite boven. Vervolgens moesten wij nog een door de Pyreneeën met een bang hart ben ik er aan begonnen, en wonderwel het ging prima. Volgende camping (Spanje)andere dag ook een beetje stijl hetzelfde verhaal, ze hebben ons met stevige auto naar boven moeten trekken. Inmiddels was ik erachter gekomen dat met warme motor er geen problemen zijn. Het was me wel opgevallen dat ik een hoog verbruik had 1 op 5,2. Aangekomen in Portugal heb ik mijn dealer hiervan op de hoogte gebracht kreeg advies om hem te laten uitlezen. Gelukkig was er dichtbij een dealer heeft hem uitgelezen en conclusie 2 Lambda sensoren lucht/benzine waren defect.Deze hebben ze besteld maar na 2 weken waren ze nog niet binnen, kregen advies van de garage zelf bestellen bij dealer of ANWB. Inmiddels was ik erachter gekomen dat met warme motor normale trekkracht had en hebben besloten zo naar huis te gaan. Bij thuiskomst naar mijn dealer, die wilde hem zelf eerst uitlezen omdat de sensoren vernieuwen nogal aan de prijs waren € 500,00 incl.. monteren.Tot onze grote verbazing was er geen storing te vinden, ook niet met rijdende auto. Ook dealer met handen in zijn haar wat nu? Ze willen ze wel vervangen maar zijn er niet van overtuigd dat het dan is opgelost. Wie o wie kan mij een goede raad geven. Nog steeds een tevreden Kia rijder Quote
Recommended Posts