Jump to content

Software update Nav / Blue Tooth / Audio

Sportage 1.7 Wit

Recommended Posts

Vanaf dat ik de Sportage heb opgehaald 2 juni 2011 jl. had ik doorlopend problemen met mijn navigatie, BT en radio/media player. De navigatie liep soms spontaan vast en leidde mij naar een locatie geheel anders dan de bestemming moest zijn en gaf dan aan "bestemming bereikt" Daarnaast deed mijn Nokia het slecht via de ingebouwde carkit, en heb toen, omdat deze wel op de lijst van werkende mobieltje van Kia stond een Iphone4 aangeschaft. Ook de Iphone haperde aan alle kanten en werd de BT verbinding regelmatig verbroken. De instellingen van de radio werden regelmatig en ongevraagd gereset. Ik ben een aantal malen terug geweest naar garage Bleeker te Hengelo, maar hun konden geen fout(en) constateren. Nadat ik te vaak geweest was werd besloten de volledige unit te vervangen. Het duurde 3 weken voordat deze unit geleverd werd en de auto is hier een dag voor weg geweest om alles uit en in te bouwen... Nadat de unit vervangen was bleven veel klachten, en een telefoontje met Kia Nederland leerde mij dat zowel de eerste unit, als de nieuwe niet defect waren, maar gewoon een software update nodig hadden. Door het knopje met het tandwieltje (ongeveer) 5 sec. in te drukken kun je zien welke software er draait en hoe oud deze is. M.a.w. garages zijn vaak slecht op de hoogte en maken het voor zichzelf ongelooflijk lastig door te omslachtige en onnodige reparaties uit te voeren... Ik had gehoopt dat na de nieuwste update (in mijn geval 1e week sept. 2011) ook het probleem met de navigatie verholpen was, want de stem in deze is niet permanent uit te schakelen wat echt een van de grootste ergernissen is.! :unsure: