Jump to content

verbruik

Recommended Posts

Guest joice
Posted
:x Ik heb een vraag voor alle kia sportage gebruikers wij hebben een adventure iedereen die het over het verbruik heeft van zijn kia praat over het verbruik die de boord computer aan geeft maar dat klopt in de meeste gevallen niet bij ons scheelt het erg veel ik heb vandaag 164 km gereden en heb vooraf getankt en achteraf ik heb die km met de liters gedeeld en kom op 1,8 uit en de boordcomputer zij een verbruik van 1,11 er klopt niets van en de garage gaf ook wel toe dat zoals ik het uitrekende het beste was en de boordcomputer een gemiddelde gaf.helaas moeten we nu onze kia verkopen hij loopt ons veel te duur.wie heeft dit ook meegemaakt en loopt tegen het zelfde aan :?:[/img]
Posted

Het is en blijft een zware auto. Wat voor motor ligt eigenlijk in het vooronder?

Guest joice
Posted
Het is en blijft een zware auto. Wat voor motor ligt eigenlijk in het vooronder?
het is een 2.0 benzine maar het gaat mij erom dat het verbruik via de boordcomputer niet klopt en de meesten gaan daarvan uit
Posted

Ik heb een keer een verhaal gehoord over boordcomputers.

Het KAN zijn dat elke keer NA het tanken de computer "gereset" dient te worden, zodat dan het verbruik per tank geregistreerd wordt.

Als je het NIET doet, dan blijft de auto het "waarschijnlijke", of het verbruik wat geregistreerd is door de computer vanaf de dag dat de auto is aangeschaft, of vanaf een vorige reseting.

Want de computer weet immers ook niet hoeveel liter brandstof tussentijds is getankt.

Daarom moet je hem "resetten" bij elke tankbeurt.

Of dit verhaal ook opgaat bij de Sportage........................don't shoot me :oops:

Je kan het eens een keer nakijken in het boekje, of navragen bij de dealer.

Overigens meet je het verbruik van de auto na een aantal tankbeurten, en daar pak je dan het gemiddelde van.

Philip