Guest mjpw79 Posted October 12, 2011 Posted October 12, 2011 Hallo Mede Rio-ers, Ik heb een Rio 1.5 uit 2005, naar volle tevredenheid,prima auto!! Alleen werkt al een tijdje het mistachterlicht niet meer; schakelaar kun je wel indrukken maar werkt niet. mistlampen voor werken wel normaal, krijg op het dashboard ook geen lampje dat het mistachterlicht eventueel aan is. Tot nu toe ondernomen acties: *het lampje in de lampenkap/bak linksachter waar het mistachterlicht in zit al vervangen,doet het nog niet. *(druk)schakelaar in middenconsole ook vervangen,werkt nog niet. *Relais e.d. nagekeken,dealer zegt dat mistachterlicht geen relais heeft. Wat me verder opvalt is dat als je de linker stuurhendel (stad/dim-licht en knipperlichten)bediend,de hendel omhoog of omlaag duwen (ivm links of rechts) 1 van de 2 richtingen in de hendel stroef gaat. Omdat hier ook verlichting bij zit op deze kant(links), en deze aan moet zijn om mistachterlicht aan te kunnen zetten, dacht ik misschien zit er corrosie of iets dergelijks in de hendel waardoor de schakelaar in de middenconsole geen stroom krijgt *Is dit te testen? *Is het vervangen van de linkerstuurhendel veel werk? Ik hoor het graag van jullie, voor het weer mistig wordt straks in de winter Quote
Guest mjpw79 Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 Probleem opgelost!!!! Bij dealer geweest; relais van mistachterlicht was er tussenuit geknipt toen ik paar maanden geleden een afstandbedieningsset heb laten inbouwen!! Iedereen bedankt voor de feedback!! greetz Marcel Quote
Recommended Posts