wesleykiaceed Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Hallo, sinds 2 maanden heb ik een nieuwe kia ceed. Ben vorig weekend in de weer geweest om mijn versterker uit mijn oude auto (seat ibiza 2003) over te bouwen in mijn kia. Dit was allemaal geen probleem tot dat ik was aangekomen bij mijn voor-boxen in mijn deuren. De boxen inbouwen is geen probleem...maar er moet een draad getrokken worden van mijn boxen in mijn deur naar mijn versterker. Vroeger haalde je de rubberen slang(waar de bedrading doorheen loopt) bij je deurschanier los en dan kwam er een gat in je portier in het dashboard gedeelte waar ook vaak de zekeringen zitten, en dan kon je het dikkere speaker draad zo door het gat steken....door je dorpel...zo naar je versterker. Maar dat gaat niet meer! Als je nu de rubberen slang los haald komt er geen gat te voorschijn maar een vastgeklonken iso stekker. Weet iemand een oplossing.....behalve een gat boren Quote
pibipi Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 Ik heb sinds begin mei een Cee'd en wil de audio wel wat verbeteren. Ik denk aan een extra versterker met een composetje voor en wellicht later nog wat in de hoedenplank. Daarom ben ook zeer benieuwd naar het antwoord m.b.t. de doorvoer van speakerkabels van de deuren naar de versterker. Eveneens vraag ik mij af of er een line out op de radio zit, of moet je de speakeruitgangen gebruiken om op de versterker aan te sluiten? Ik las ook ergens op een Duits forum dat de originele speakers vastgepopt zitten. Was het monteren van nieuwe speakers eenvoudig of moest je allerlei aanpassingen doen? Quote
Tazteam Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 Als je de originele Kia radio hebt............geen RCA uitgangen. Er zijn wel versterkers die een zg "highinput" hebben via de speakeruitgangen van je radio, maar de kwaliteit is laag. Dit is een optie. http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?cPath=23_89&products_id=5703 Over de speakers, totaal geen idee hoe ze gemonteerd zitten, anders toch de popnagels uitboren Succes Philip Quote
pibipi Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 Philip, dank voor je info. Het gaat me er vooral om de kwaliteit van het geluid te verbeteren, het hoeft niet harder of een megabass te produceren. De originele set sprankelt me te weinig, het hoog is te schel en ik mis een rond middengebied. Het komt ook niet echt los van de speakers. Ik merk dat ik muziek luisteren snel moe word in de Cee'd. Als het gebruik van een versterker met een "highinput" lage kwaliteit biedt ben ik bang dat ik een hoop werk doe en geld uitgeef zonder dat ik tevreden ben met het eindresultaat. Hebben jullie ervaringen met de Kia Cee'd? Zijn er forumlezers die hier ervaringen mee hebben en daar iets over willen schrijven? Quote
Tazteam Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 Dan zou ik in dit geval de speakerset vervangen. Een goed composet gebruiken met een instelbaar scheidingsfilter. Dan zal het geluid een heel stuk beter klinken. En als je de deuren toch open hebt, een kleine bitumenmat achter de speaker tegen het metaal plakken, klinkt het gelijk een stuk beter. Of als je handig bent, het originele filter eruit, en zelf iets bouwen, met betere onderdelen, kan vaak ook al een wereld van verschil zijn. Het hoeft niet, maar tis een suggestie. Succes met de keuze. Philip Quote
pibipi Posted May 25, 2008 Posted May 25, 2008 Philip, dank voor je tips. Ik ga maar eens experimenteren en zal hier t.z.t. verslag doen van het resultaat. Zal wel even duren, want ik heb voorlopig niet veel tijd. Ik heb overigens nog niet het antwoord m.b.t. de doorvoer van speakerkabels van de deuren naar de versterker. Zou je dat nog in deze thread willen zetten? Daar zijn vast meer mensen in geinteresseerd. Quote
SQceed Posted May 5, 2009 Posted May 5, 2009 een mogelijkheid om je voorste speakers aan te sturen door een externe versterkers is de kabel tot achter ja radio te brengen. daar plaats je een nieuwe iso to iso stekker om de originele kabels niet te beschadigen. door middel van een 9v batterij kan je je speakers "bloppen" zo kan je zien welke kabel de plus is en welke de min. als je speaker naar buiten komt is de kabel die je op de plus van de batterij houd ook de plus die je moet aansluiten op de kabel die van de versterker komt. zo behoud je de originele bekabeling en hoef je ook nergens een gat te boren. greetz david Quote
prodavyceed Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 hoi om de stroomkabel te trekken ben ik gewoon naar de garage geweest om me een gat te boren. was in 5min gedaan en is perfect. [ATTACH]243[/ATTACH] Quote
Recommended Posts