Tekemel Geplaatst 29 Oktober, 2011 Geplaatst 29 Oktober, 2011 Hallo, Vorige week een update laten uitvoeren op het systeem navigatie, telefoon enz. De update duurt ruim een uur want men moet net als bij een computer alle velden met stappen doorlopen. Ondertussen moet de auto onder spanning staan (gebruik van een speciale lader i.p.v. lopende motor zoals ik wel eens gehoord heb). De navigatie is uitgebreider ook qua beeldweergave. De telefoon kent nu voicecommando's, in het Nederlands. De juffrouw luistert goed en excuseert zich als IK het niet goed en duidelijk gezegd heb (ideale vrouw !!!). Als je help roept komen alle mogelijke commando's op beeld zichtbaar en indien gewenst schakelt de juffrouw keurig door naar de telefoonlijst zodat je een naam kan noemen en het bijhorende nummer verschijnt. We hebben even moeten wachten maar ja dan krijg je ook wat. Vr. gr. Theo Quote
Venga OK Geplaatst 30 Oktober, 2011 Geplaatst 30 Oktober, 2011 Hallo, Vorige week een update laten uitvoeren op het systeem navigatie, telefoon enz. De update duurt ruim een uur want men moet net als bij een computer alle velden met stappen doorlopen. Ondertussen moet de auto onder spanning staan (gebruik van een speciale lader i.p.v. lopende motor zoals ik wel eens gehoord heb). De navigatie is uitgebreider ook qua beeldweergave. De telefoon kent nu voicecommando's, in het Nederlands. De juffrouw luistert goed en excuseert zich als IK het niet goed en duidelijk gezegd heb (ideale vrouw !!!). Als je help roept komen alle mogelijke commando's op beeld zichtbaar en indien gewenst schakelt de juffrouw keurig door naar de telefoonlijst zodat je een naam kan noemen en het bijhorende nummer verschijnt. We hebben even moeten wachten maar ja dan krijg je ook wat. Vr. gr. Theo Welke softwareversie laat de navigatie in het scherm zien als je de settingsknop 3 sec indrukt? (Kan ik even vergelijken of dit een hogere versie is dan de huidige, heb nl tussendoor een keer een nieuwe nav unit gehad) Alvast Bedankt! Peter Quote
PietSch Geplaatst 30 Oktober, 2011 Geplaatst 30 Oktober, 2011 Welke softwareversie laat de navigatie in het scherm zien als je de settingsknop 3 sec indrukt? (Kan ik even vergelijken of dit een hogere versie is dan de huidige, heb nl tussendoor een keer een nieuwe nav unit gehad) Alvast Bedankt! Peter Quote
PietSch Geplaatst 30 Oktober, 2011 Geplaatst 30 Oktober, 2011 Hallo, Vorige week een update laten uitvoeren op het systeem navigatie, telefoon enz. De update duurt ruim een uur want men moet net als bij een computer alle velden met stappen doorlopen. Ondertussen moet de auto onder spanning staan (gebruik van een speciale lader i.p.v. lopende motor zoals ik wel eens gehoord heb). De navigatie is uitgebreider ook qua beeldweergave. De telefoon kent nu voicecommando's, in het Nederlands. De juffrouw luistert goed en excuseert zich als IK het niet goed en duidelijk gezegd heb (ideale vrouw !!!). Als je help roept komen alle mogelijke commando's op beeld zichtbaar en indien gewenst schakelt de juffrouw keurig door naar de telefoonlijst zodat je een naam kan noemen en het bijhorende nummer verschijnt. We hebben even moeten wachten maar ja dan krijg je ook wat. Vr. gr. Theo Dat is een mooi bericht, maar ik ben net als Peter benieuwd naar naar de versiesnummers. Ik heb vorige week nog contact gehad met mijn dealer en daar was niets bekend over een update. Mijn telefoonboek werkt nog steeds niet, ook wordt er niets opgeslagen over gebelde nummers. Zojuist heb even gekeken welke versienummers er in het systeem staat!!!: JD 001EB22A36363 Softwareversion: 5.1.3 BT version 268 Navigation version 2011-05-25 map database 309E7A2 Firmware version 1.4.1_YN Ook heb ik even gekeken naar www.navigation.com/kia maar deze site blijkt underconstruction te zijn. Wel zag ik hier dat het navigation systeem van NAVTEQ is. Mvgr, Piet Quote
Smart Geplaatst 30 Oktober, 2011 Geplaatst 30 Oktober, 2011 Zojuist heb even gekeken welke versienummers er in het systeem staat!!!: JD 001EB22A36363 Softwareversion: 5.1.3 BT version 268 Navigation version 2011-05-25 map database 309E7A2 Firmware version 1.4.1_YN Mvgr, Piet Jij hebt de laatste versie van de NavTeq Navi-kaarten en de LG software is ook helemaal up-to-date. Quote
ludo Geplaatst 30 Oktober, 2011 Geplaatst 30 Oktober, 2011 Jij hebt de laatste versie van de NavTeq Navi-kaarten en de LG software is ook helemaal up-to-date. Hier even een berichte van een Sportage rijder die waarschijnlijk wat kleiners wil gaan rijden: KIA Venga/X-Excutive. Dus ja ook met een navigatie systeem van het fabrikaat:NAVTEQ Nu ervaar ik de berichtgeving in dit forum tot nu nu niet echt negatief, als het gaat om de prestatie van dit systeem waarbij het zwaartepunt altijd ligt bij het "up to date" zijn van de (kaart)software. Kom ik op:http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=95&t=96132 toch een hoop ellende tegen over dit merk. Tja, wat moet ik hier nu van denken. Overigens zie je op dit punt altijd verhitte discussies over welk merk NAV systeem dan ook. Mijn grote vraag is dan: 1) Is men zijn algemeenheid wel/niet tevreden over het fabricaat NAVTEQ. 2) Wat zijn de ervaringen bij de KIA gebruikers in relatie tot de dealer(s) als er zich toch problemen voordoen. 3) Wat denkt men er van om bij aflevering een verklaring van de dealer te ontvangen waarop de (kaart)software en Firmware wordt vermeld, en dat de dealer verklaart dat de hoogste update bij aflevering is geïnstalleerd. (zo ver dit al niet plaats vindt) Dan is in ieder geval de eerst "hobbel" genomen. Ludo Quote
Smart Geplaatst 30 Oktober, 2011 Geplaatst 30 Oktober, 2011 Omdat je op mijn antwoord hebt gereplyed, wil ik proberen jouw vragen naar beste weten te beantwoorden. Heb een Venga X-ecutive met fullmap navigatie. 1. Het Navteq systeem werkt bij mij naar behoren, maar soms, heel soms komt het voor dat die jou leidt langs een onlogische route. Tja, die LG software update en in november a.s. de Navteq kaartupdate heeft en zal het systeem alleen maar beter kunnen maken. Natuurlijk zal iedereen het anders ervaren, maar over het algemeen werkt het prima. 2. De persoon bij Tros Radar heeft het over het onvoldoende updaten van het Navteq kaartmateriaal. Dat klopt en wordt ook op dit forum uitgebreidt besproken. Ik hoop dat Navteq meeleest en dat zij dit zich eens gaan aantrekken. Tot nu toe heeft het voor hen in ieder geval veel negatieve publiciteit opgeleverd. 3. De meeste dealers wil het probleem graag oplossen, maar helaas zijn ook zij afhankelijk van de software/kaartmateriaal. 4. Wanneer je bij aflevering het nieuwste kaartmateriaal wilt hebben, is het zeker aan te raden hierover iets vast te leggen, zeker n.a.v. de ervaringen met het niet zo recente Navteq kaartmateriaal. Niet geschoten is altijd mis! Suc6 ermee! Quote
HellRaver Geplaatst 31 Oktober, 2011 Geplaatst 31 Oktober, 2011 Hier even een berichte van een Sportage rijder die waarschijnlijk wat kleiners wil gaan rijden: KIA Venga/X-Excutive. Dus ja ook met een navigatie systeem van het fabrikaat:NAVTEQ Nu ervaar ik de berichtgeving in dit forum tot nu nu niet echt negatief, als het gaat om de prestatie van dit systeem waarbij het zwaartepunt altijd ligt bij het "up to date" zijn van de (kaart)software. Kom ik op:http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=95&t=96132 toch een hoop ellende tegen over dit merk. Tja, wat moet ik hier nu van denken. Overigens zie je op dit punt altijd verhitte discussies over welk merk NAV systeem dan ook. Mijn grote vraag is dan: 1) Is men zijn algemeenheid wel/niet tevreden over het fabricaat NAVTEQ. 2) Wat zijn de ervaringen bij de KIA gebruikers in relatie tot de dealer(s) als er zich toch problemen voordoen. 3) Wat denkt men er van om bij aflevering een verklaring van de dealer te ontvangen waarop de (kaart)software en Firmware wordt vermeld, en dat de dealer verklaart dat de hoogste update bij aflevering is geïnstalleerd. (zo ver dit al niet plaats vindt) Dan is in ieder geval de eerst "hobbel" genomen. Ludo Even voor de duidelijkheid: Navteq is niet de fabrikant van het navigatiesysteem, dat is namelijk LG. Navteq is de leverancier van het kaartmateriaal, voor kaartmateriaal zijn er 2 grote spelers: Navteq (vooral Garmin / U.S e.d.) TeleAtlas (Is door TomTom overgenomen dus vooral Europa) Echter levert Navteq elk kwartaal netjes nieuwe kaarten aangezien ik bijvoorbeeld ook een Navigon (los) navigatiesysteem heb met een abbonnement op FreshMaps voor 99 euro 2 jaar lang elk kwartaal nieuwe kaarten krijg. Het is dus maar net wat voor afspraken LG/Kia met Navteq heeft want Navteq heeft gewoon up-to-date kaarten. Echter kan LG bepalen dat ze niet de nieuwste kaarten willen kopen, vervolgens moeten ze het kaartmateriaal aanpassen voor al hun systemen, dan gaat het naar Kia en moet Kia alles nog aanpassen naar hun wensen (POI Kia dealers en logo's b.v.) en dan kan er pas uitgerold worden. Als het dus ergens in deze lijn blijft hangen dan kan het best zijn dat de kaarten die je nu koopt inmiddels al weer een jaar oud zijn. Quote
Smart Geplaatst 31 Oktober, 2011 Geplaatst 31 Oktober, 2011 Wat ik begrepen heb van Kia Motors NL, wordt elk jaar een Navteq kaartupdate uitgebracht. Deze kun je dan via de dealer bestellen. Deze week horen jullie meer over die kaartupdate, dus hou het forum goed in de gaten.....! Dit is een kaartupdate geschikt voor alle ingebouwde LG navigatiesystemen bij Kia. Quote
HellRaver Geplaatst 31 Oktober, 2011 Geplaatst 31 Oktober, 2011 Wat ik begrepen heb van Kia Motors NL, wordt elk jaar een Navteq kaartupdate uitgebracht. Deze kun je dan via de dealer bestellen. Deze week horen jullie meer over die kaartupdate, dus hou het forum goed in de gaten.....! Dit is een kaartupdate geschikt voor alle ingebouwde LG navigatiesystemen bij Kia. Ik ben echt reuze benieuwd! Ik hoop dat ons geduld beloond wordt... Overigens is dit de officiele info van NavTeq: NAVTEQ Data Releases NAVTEQ currently offer 4 releases per year of their data to their client base. These clients include companies like BMW, Vauxhall, Ford, Alpine, Blaupunkt, Siemens VDO, Garmin, Thales, ALK, Mapopolis, Navigon and many more. NAVTEQ still operate the vision of more is better, and in a an ideal world would like to get to a closer release of every 1 or 2 months. Which is significantly higher than comparative mapping company releases (TeleAtlas currently offers two releases a year to it's client base). Dus ze brengen wel degelijk 4 updates per jaar uit, maar zoals ik al zei is het de keuze aan LG en/of Kia wat ze hier mee doen. Ik kan me voorstellen dat LG/Kia er voor kiest om de updates te bundelen en elk jaar 1 grote update uitbrengen. Anders sta je elk kwartaal bij de dealer voor een update Op NavTeq.com staat trouwens de laatste kaart waaraan je kunt zien hoe ver hun kaarten up-to-date zijn. En een update die bijvoorbeeld als Q4/2011 (4e kwartaal 2011) wordt uitgebracht bevat het kaartmateriaal van een half jaar eerder (Q2/2011) enz. enz. Quote
Tekemel Geplaatst 31 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 31 Oktober, 2011 De huidige versie is Softwareversion: 5.1.3 BT version 268 Navigation version 2011-05-25 map database 309E7A2 Firmware version 1.4.1_YN Ik heb enkele haperingen in de telefoon voice respond gehad. Opnieuw de Engelse taal ingesteld en een restart gemaakt. Daarna weer de Nederlandse taal gekozen en het werkt weer. Wellicht eens even proberen te resetten op deze manier. groet Tekemel Quote
Venga OK Geplaatst 1 November, 2011 Geplaatst 1 November, 2011 De huidige versie is Softwareversion: 5.1.3 BT version 268 Navigation version 2011-05-25 map database 309E7A2 Firmware version 1.4.1_YN Ik heb enkele haperingen in de telefoon voice respond gehad. Opnieuw de Engelse taal ingesteld en een restart gemaakt. Daarna weer de Nederlandse taal gekozen en het werkt weer. Wellicht eens even proberen te resetten op deze manier. groet Tekemel Ik ben qua firmware etc niet meer up to date zie ik... Maar alles werkt wel lekker en goed. Luister nog steeds naar de Engelse mevrouw en klets in het Engels tegen mijn Venga om een muziekje te luisteren... Denk nog even na of ik de update ga installeren. Als je niet weet wat je mist, dan.. Groet, Peter Quote
HellRaver Geplaatst 6 November, 2011 Geplaatst 6 November, 2011 Ik ben inmiddels een poll gestart als IEDEREEN deze in wil vullen dan kunnen we het makkelijk inventariseren. Inventarisatie kaartversie navigatie Alvast bedankt! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.