Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag de hele Rio nagelopen voor vakantie, en ik kwam tot mijn verbazing enkele stukken tegen waar de lak was afgebladderd. Dit was het geval op de montagedelen welke tussen het spiegelhuis en de auto in zit (het scharnier zegmaar), en de deurklinken. Ik vind dit alles behalve normaal. Ik krijg echter maar weinig duidelijkheid over de voorwaarden betreffende de lakgarantie. Uit het garantieboekje heb ik kunnen halen dat de lakgarantieperiode 6 jaar is, volgensmij... :roll:

Wie kan meer duidelijkheid geven?

• 1 month later...
Posted

hallo

Wij hebben een kia rio uit 2003 bij ons het zelfde probleem op de deurklinken hier ging ook de lak vanaf

Bij kia nederland gemeld zeggen dat dit buiten de garantie valt (garantie op de lak is maar 3 jaar

Bij kia nederland een kadobon van 50 euro's

Na het inschakelen van rechtsbijstand spuiten ze de deurklinken bij de garage waar we de auto gekocht hebben

hierbij nemen zij de helft voor hun eigen rekening

Dus enorme ellende (heeft +/- 3 maanden geduurd)

Posted

Gezien wij van plan zijn de Kia binnen een jaar in te ruilen op een nieuwe auto, laten we daar niets meer aan doen.

• 2 weeks later...
Posted

Hoi,

Ik heb ook lak problemen. Van beide ruitenwisserarmen is de verf aan het bladeren. Sterker nog, er is al een groot deel van de zwarte verf verdwenen. Zou toch niet mogen!?

Maar ach, ik heb eigenlijk geen zin in juridisch gedoe om een paar ruitenwisser armen. Ik haal nog liever op de sloop een paar nieuwe of koop een spuitbusje zwarte verf..

Het blijft toch evengoed helaas een slechte zaak (kwaliteit)

Groeten,

Eef

Posted

Inderdaad, dit hebben wij ook. Voor aan de bestuurderskant, en de achterwisser.

• 3 weeks later...
Posted

Inderdaad hier hebben we inderdaad ook last van

Bij ons is het aan de passagierskant

De auto is vandaag in reperatie voor de handgrepen opnieuw te laten spuiten