Rene Reinders Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 De boordcomputer van onze Venga (10 maanden oud ) doet sinds enige tijd vreemd. Als we hebben gereden dan wordt de tijd geregistreerd door de boordcomputer. Als deze wordt gereset moet de tijd op 00.00 gaan maar bij onze Venga gaat deze automatisch na enkele uren stilstand op 00.00. Kent iemand dit en/of weet je de oplossing? Quote
tonisaez Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 dat is normaal, hij geeft aan hoe veel uren je achter het stuur zit; na een paar uren ben je al uitgerust en dan begint hij weer overnieuw te tellen. Quote
Rene Reinders Posted December 20, 2011 Author Posted December 20, 2011 dat is normaal, hij geeft aan hoe veel uren je achter het stuur zit; na een paar uren ben je al uitgerust en dan begint hij weer overnieuw te tellen. Volgens de handleiding gaat de tijd v.d boordcomputer pas op 00.00 als die gereset wordt of als de maximale tijd is overschreden. 99.99 Hij moet elke keer verder tellen Quote
Ysie Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 Bij de sportage 3 moet je dit handmatig doen, hij reder niet vanzelf. (null) Quote
geertjandekker Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 Bij mij is dit ook het normale gedrag. De rijtijd in de boordcomputer is globaal gerekend per rit. Na ongeveer vier uur denkt de BC dat er een hele nieuwe rit is gestart en begint hij weer op 00:00 te tellen. Dit is inderdaad anders dan in het boekje beschreven. Groet, Quote
Rene Reinders Posted December 20, 2011 Author Posted December 20, 2011 Bij mij is dit ook het normale gedrag. De rijtijd in de boordcomputer is globaal gerekend per rit. Na ongeveer vier uur denkt de BC dat er een hele nieuwe rit is gestart en begint hij weer op 00:00 te tellen. Dit is inderdaad anders dan in het boekje beschreven. Groet, Bedankt Geert voor je antwoord. Nu ik weet dat het normaal is hoef ik niet verder te onderzoeken Quote
Recommended Posts