Jump to content

! Kunststof 3e remlicht breekt makkelijk !

Recommended Posts

Posted

Mede Venga rijders,

Enige tijd geleden zag ik een Venga rijden waarvan het rode kunstsof kapje van het 3e remlicht weg was. Kon helaas de bestuurder niet aanspreken.

Vorige week was er een lampje van mijn 3e remlicht stuk en heb ik deze vervangen. Daarbij de lichtunit gedemonteerd (2 boutjes aan de binnenzijde van de achterklep) en weer teruggeplaatst. Tot hier alles goed.

Echter vanmorgen bij het sproeien van m'n achterruit viel opdat de straal niet meer op het raam kwam, maar min of meer recht naar achteren spoot.

Vanavond het 3e remlicht bekeken en weer gedemonteerd en wat bleek? Het rode kunststof kapje was grotendeels losgebroken van het deel waar de lampjes in zitten. Waarschijnlijk heb ik na het vervangen van het lampje de boutjes te vast aangedraaid (ondanks dat ik bij kunststof "vast is vast" hanteer).

Ter verdediging van mijzelf, moet ik zeggen dat de lijm op de verbinding tussen de 2 delen minimaal is aangebracht. Ik denk dat er max. 6 tot 8 plekjes waren van nog geen cm lang waar de delen aan elkaar gelijmd zaten... Echt vast zat 't dus niet.

Mogelijk is bij de Venga die ik eerder zag rijden het zelfde gebeurt....

Vanavond de 2 delen goed ontvet, opgeruwd en gelijmd met 2 componenten lijm (5min). Had geen pvc lijm, dit was misschien beter geweest. Vannacht laat ik de lijm binnen goed uitharden en morgen vroeg gaat 'ie weer terug in de auto. Hopelijk blijft 'ie dan een heel Venga leven lang zitten....

Let dus goed op bij het (laten) vervangen van een lampje in het 3e remlicht! Voor je het weet is de lichtunit stuk of ben je het rode kunststof kapje kwijt als de boutje te vast worden aangedraaid....

Mijn Venga is van Jan. 2010

Succes,

Peter

Posted

Je hebt toch 7 jaar garantie? Volgende keer even langs de garage en dit melden.

In ieder geval bedankt voor het delen. Ik zal dit zeker in de gaten houden.

Posted

Je hebt toch 7 jaar garantie? Volgende keer even langs de garage en dit melden.

In ieder geval bedankt voor het delen. Ik zal dit zeker in de gaten houden.

Hoi Smart,

Je hebt gelijk me de garantie, echter dit is iets wat ik zelf gemold heb (vind ik) dan ga ik geen garanteiclaim neerleggen bij de dealer. Een zwak punt is het wel. Hoop dat ook wat dealers en monteurs deze site lezen zodat zij voorzichtig te werk gaan.

Groet,

Peter

Posted

Ook bij mijn Venga van april 2010 is de 3 de remlicht afgebroken.

Oorzaak , dicht gooien van de achterklep ?

Vanmiddag bij de dealer geweest en netjes een nieuwe gekregen.

Kia nederland had al meer klachten gehad.

Zo'n 3de remlicht kost toch nog 122 euro !!!!!!!!!!

groetjes,

Gerrit

• 9 years later...