Jump to content

Kia Rio 1.2

Recommended Posts

Hallo Allemaal. Ik ben al een tijdje actief op dit forum, maar zal me nu maar eens officieel voorstellen. Ik rij op dit moment een Fiat Stilo Abarthc en heb hier 4 jaar met veel plezier in gereden Het laatste jaar erg veel problemen gehad met de Stilo. Vandaar dat ik op zoek ging naar een nieuwe auto. De nieuwe Kia Rio vond ik er gelijk al zeer goed uitzien, alleen de motor was wel een aardige achteruitgang :P. Uiteindelijk na een proefrit toch besloten om voor de voordelige Kia Rio te gaan (geen MRB, 14% bijtelling).

Heb vandaag een nieuwe Kia Rio 1.2 Superpack besteld in de kleur Graphite. Als extra's: 17 inch lichtmetaal, navigation pack, raamlijstenset, achterkleplijst, sierrand voorbumper en instaplijst.

• 4 weeks later...

De vraag is momenteel groter dan het aanbod, ik kreeg vandaag ook te horen dat het waarschijnlijk toch eind maart wordt, besteld in december. De kleur en de uitvoering die je hebt besteld is moeilijk leverbaar, ik wou eerst ook een navigatiepack maar toe hadden ze het ook al over mei leverbaar.

• 2 months later...

Vandaag mijn Kia Rio opgehaald, gelukkig 2 maanden eerder dan eerst gedacht :-) . Vanmorgen reed ik nog in een benzineslurpende Stilo van 170 pk en nu in een milieuvriendelijke Rio van 85 PK :D

Eerst indruk is zeer positief. Eigenlijk alle belangrijke opties zitten er wel op. Geluidsinstallatie vindt ik ook gewoon goed, dit in tegenstelling tot andere berichten die ik lees. Ben benieuwd hoe de Rio mij verder gaat bevallen, ga ervan uit dat dit wel goed gaat komen

Moet alleen nog even de KIA sticker van de achterruit verwijderen. Heb dit al ff snel geprobeerd maar ging niet echt makkelijk. Iemand tips om dit makkelijk te verwijderen ?

Bij de dealer laten doen....

Gister na veel prutswerk zelf kunnen verwijderen. Nu is ie gewoon helemaal perfect :-) . Krijg met name veel positieve reacties over de velgen die eronder liggen (de 17 inch velgen van Kia).

Zit alleen nog een beetje te experimenteren met de audio instellingen.Hoe hebben jullie de instellingen staan (bass, middle en treble) ?