Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kia heeft de immens populaire Sportage een facelift gegeven. Op uiterlijk gebied veranderd er niet heel veel. Op technisch gebied zijn de wijzigingen wat groter. De reden van deze facelift is de verhuizing van de productie. De Sportage wordt binnenkort in Slowakije geassembleerd.

78d0b86c1ccd7392b805fedgh1.jpg

De Sportage heeft voor 2008 enkele wijzigingen ondergaan. Deze bestaan uit een stel grotere spiegels, een nieuwe grille en donkerder getinte koplampen. Verder zal het model beschikbaar worden in nieuwe kleuren, en is er nieuw lichtmetaal leverbaar. Verder heeft Kia de Sportage voorzien van beter remmenwerk en hebben de stoelen een verhoogd zitcomfort.

Ook mag een Sportage-eigenaar een hoger gewicht aan de trekhaak hangen. Het maximaal toegestaane trekgewicht is met 200 kilogram toegenomen tot 1800 kilogram. Op het gebied van motoren veranderd er echter niets. Dat betekend dat er op de motorenlijst een 2.0- en 2.7 liter benzinemotor met respectievelijk 141 en 175 pk, en een 2.0-liter CRDi turbodiesel met 140 pk

Kia gaat de productie van de Sportage verplaatsen naar de fabriek in Zilina, Slowakije. Hier maakt het merk ook de Cee?d. De productieverplaatsing vindt plaats rond de IAA in Frankfurt, die in september gehouden wordt. Daar onthult Kia ook het gefacelifte model. Volgens het Koreaanse merk is de Slowaakse fabriek de meest productieve van Europa: de fabriek maakt jaarlijks ongeveer 100 auto?s per werknemer.

? Concept-car.nl 2007

Guest schoenmakertje
Posted

en toch vind ik de tuscon nog steeds mooier.....

frans

• Administrators
Posted
en toch vind ik de tuscon nog steeds mooier.....

frans

De Tuscon....... nieuw type? :lol:

Geintje

Guest schoenmakertje
Posted

ach ja, tucson, tuscon tukson, whatever :wink:

• Administrators
Posted
Hij wordt er niet mooier op wat mij betreft :lol:

nee de sportage is volwassener dan de hyundai, die heeft nog meer van die ouderwetse koreaanse welvingen, tenminste dat vindt ik dan h? :idea:

Posted

Persoonlijk vind ik dat de Sportage dat ook nog wel heeft. Die "opgeplakte" spatbordverbreders vind ik te bol en nou niet echt heel mooi afgewerkt. Het is een te, hoe zeg je dat, kolossaal gebeuren. Het mag best wel wat minder, zoals bij de Sorento.