robertje06 Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Om maar meteen na het voorstellen met de deur in huis te vallen.... Wij zijn op zoek naar velgen en winterbanden voor onze auto, alleen komen we er niet uit, en meerdere garagisten vertellen een ander verhaal, of willen tussen de 400 en 500 euro hebben hiervoor. Nu zitten we al op marktplaats te kijken, maar we komen erg weinig tegen, of we komen er niet helemaal uit. Nu hebben we 175/70/13 banden eronder zitten. Volgens KFZ zouden we 175/65/14 banden moeten hebben, met een 5 1/2 J wielmaat, ET40, steek 4x100, en naaf 54. vraag 1: zou hieronder ook 185/65 R14 met ET46 onderpassen? Vraag 2: kan er echt alleen maar onder wat kfz zegt? of kan er ook wel andere velgen onder? Vraag 3: Wie weet anders nog een tweedehands oplossing? ALvast bedankt voor de antwoorden, Quote
iambazz Posted January 10, 2012 Posted January 10, 2012 Hoi Ik heb precies het zelfde maar dan omgekeerd bij mijn Rio uit 2003 . Ik dacht mooie velgen te hebben gekocht om banden op te zetten maar die bleken 13 inch te zijn .......... Mijn model heeft 14 inch er onder zitten Ze lijken net zo groot maar ik heb al banden voor 14 inch liggen , dusss mocht je opzoek zijn ik heb 4 nette velgen liggen met apk waardige banden . Perfect om dus een paar mooie nieuwe winterbanden op te zetten. Ik heb bij onze andere auto 2 jaar terug ook zo gedaan. 2de hands stalen velgen , op internet een paar goede nieuwe winterbanden gekocht ( 54 euro per stuk ) en vervolgens een banden markt opgesnort en ze er opheen laten zetten voor 10 euro per wiel incl balanceren. succes en laat maar weten of het wat is Quote
robertje06 Posted January 11, 2012 Author Posted January 11, 2012 Hoi Als het velgen zijn die passen op de rio uit 2002, dan heb ik uiteraard interesse.. Quote
iambazz Posted January 11, 2012 Posted January 11, 2012 Hoi Als het velgen zijn die passen op de rio uit 2002, dan heb ik uiteraard interesse.. stuur maar een mail naar Iambazz@hotmail.com dan kunnen we het verder bespreken ze zijn op te halen in de buurt van arnhem ( ook wel handig als je ze wilt passen ,verzenden kan ook ) Quote
iambazz Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 Ik heb ze nog liggen na een 2 tal berichtjes nog geen antwoord gehad Quote
iambazz Posted October 31, 2012 Posted October 31, 2012 Nu voorzien van winterbanden 175/70/13 evt over te nemen voor 175 euro .Banden zijn één seizoen gebruikt door de vorige eigenaar en net vorige week gemonteerd en gebalanseerd. Wielen passen niet op mijn auto Quote
Recommended Posts