Sjölp Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Hallo, Wij zijn zinnens ons, naast de Sportage, ook een Rio 1.2 (Lounge met climate pack) aan te schaffen. We gingen trouwens voor een Picanto naar de dealer maar toen deze ons een prijsvoorstel maakte voor de Rio kwam die plots op de voorgrond . Momenteel ligt de Suzuki Swift echter ook nog mee in de running (zijn vormgeving spreekt de toekomstige bestuursters erg aan ). Nu lees ik echter in verschillende testverslagen dat de standaard Hankook Kinergy-banden (185/65R15) van de Rio op nat wegdek ondermaats presteren en ze 'iets te enthousiast inrijden van een bocht afstraffen met vrij bruusk optredend onderstuur dat zich zelfs met gas terug nemen niet zomaar laat opheffen'. Is dit echt zo markant voelbaar of heb je dit alleen bij een rijstijl à la Vettel of Schumacher? Bovendien zouden de banden het gevoel geven dat ze uit keihard rubber zijn gemaakt en beïnvloeden ze daardoor het weggedrag en rolcomfort op negatieve wijze (nog steeds volgens de testverslagen dus). Ik ben aan het overwegen om - in geval het toch de Rio wordt - bij de prijsonderhandelingen een ander stel banden los te peuteren. Quote
Guest Warmentuuter Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Ik heb en kleine 170.000 km gereden in de laatste 12 jaar op Hankook banden van diverse type's. In het begin lees en hoor je ook dit soort licht negatieve berichten. Ze zouden snel slijten, te veel rijgeluid produceren en slechte wegligging. Eerlijk gezegd heb ik er altijd prima meegereden. Ik denk dat het per persoon verschilt. Op mijn garage site zie je een Hyundai Pony. Hier zaten vredenstein banden onder. Ook met deze banden had ik geen probleem maar de nieuwe eigenaar reed auto met twee dagen plat. Uit de bocht gevlogen omdat hij geen grip had. Quote
Recommended Posts