Jump to content

SP3 automaat benzine moeite met +- 165km/h

Recommended Posts

Guest asterix
Posted

Ik ervaar met mijn SP3 automaat benzine dat het lastig is om bepaalde hoge snelheden te rijden.

Als ik de SP3 op de 165km/h wil houden, dan lukt dat niet. Situatie is als volgt: Ik geef flink gas om naar 165km/h te komen. Dat doe ie in z'n vijfde versnelling. Als ik de 165km/h aantik, laat ik mijn gas wat los en gaat de automaat naar de 6e toe. Echter, in de 6e zakt de snelheid in tot onder de 165km/h. Als ik dan ook maar ietsje gas geef, schakelt ie terug naar de 5e en versnelt weer, maar dan herhaalt het probleem zich. Gas terugnemen om hem op z'n 165km/h te houden laat de automaat naar de 6e schakelen en weer terugvallen.

Iemand anders die dit ook merkt (tsja, ik rijd regelmatig in Duitsland, dan merk je dat dus wel)?

Zou dit in te stellen zijn via software? Vast wel, maar als ik zie hoe veel gehannes men bij KIA NL had met de software update voor het sturen, dan verwacht ik zeker vanuit KIA NL of KIA EU geen oplossing.

Marcel