Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

schurend/fluitend geluid achteruit rijden

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb sinds een week of 2 het volgende: Wanneer ik de Rio in zijn achteruitversnelling zet en in een bocht achteruit rijd hoor ik een soort schurend/fluitend geluid. Ik heb het volgens mij niet als ik recht achteruit rijd. Hebben meerdere mensen dit??

Geplaatst

Klopt heb ik ook dat zijn de remmen die je hoort

En iederekeer als ik stil ging staan en de radio uit deed

En weer verder achteruit reed was het weer weg

Heb ook af en toe een piepje van me. Koppelings pedaal

Als je die een tijdje half of 3kwart heb ingedrukt en je laat hem los

Maakt hij ook zo een geluid

Geplaatst

En ben je hiermee al naar de dealer geweest? Ik moet aanstaande woensdag voor wat meer zaken (krakend dashboard en defecte voetverwarming) dus dan ik dit ook gelijk aan kaarten.

Geplaatst

Nee ik ben er nog niet geweest eerst maak ik ren lijstje met alle dingen die

Ik heb gebonden dan kan alles met de eerste beurt

Hebben die mannen daar ook wat te doen

Maar ik vind het niet te vervelend om meteen terug te gaan

Geplaatst

hij doet bij mij net als bij christian-h

het aleen als ik achter uit rij koppeling los en dan als je in een bocht zit dus stuur gedraait

darom weet ik zeker dat het niet mijn kopeling is

heb dat verhaal van die kopeling wel gelezen maar ik hoor het ook achter en niet voor

mischien komt dat nog

wel heb ik een raar gelidje als ik mijn pedaal half of 3 kwart hou ingetrapt en laat het dan ba een tijdje opkomen dan klinkt het net als of ik op een muis ga staan zo klinkt het dan

maar bijde eerste beurt krijgen ze een mooi lijstje van me :-)

dit is eigenlijk het enigste wat er tot nu toe aan mankeerd op het verbruik na maar dat komt wel goed

verder is het een super auto wat rijd dat lekker zeg ik ga nog steeds zo maar even een stukie rijden om dat hij zo lekker rijd

Geplaatst

@xtra40 Ik heb dat geluidje wat jij beschrijft wanneer je de koppeling half intrapt dan weer niet.. :wink:.

Het geluid bij achteruit rijden treedt idd alleen echt op wanneer ik in een bocht achteruit rijd. Hopelijk weet ik woensdag meer en dan laat het jullie uiteraard weten!

Geplaatst

Net bij de dealer geweest voor divers zaken waaronder het schurende/fluitende geluid bij achteruit rijden. Bij de dealer uiteraard niet voor elkaar gekregen om het geluid te laten horen, maar op 19 april moet hij naar de garage voor reparatie van de voetverwarming en dan kijken ze gelijk naar dit probleem. Was in ieder geval een nog niet eerder gehoord/gemeld probleem.

Geplaatst

Ik heb sinds een week of 2 het volgende: Wanneer ik de Rio in zijn achteruitversnelling zet en in een bocht achteruit rijd hoor ik een soort schurend/fluitend geluid. Ik heb het volgens mij niet als ik recht achteruit rijd. Hebben meerdere mensen dit??

hoi met thuis 42,

Dit is voornamelijk als je zachtjes achteruit rijdt. dan kan ik je aanraden om terug te gaan naar je dealer dit is een probleem dat biij de ceed ook voorkwam. Kromme koppelingsplaten ivm het materiaal ervan. Zelf heb ik het ook gehad in het begin dacht ik ook het de remmen achter waren.

Bij mij ging om den duur het achteruit schakelen moeilijker. De koppelingsplaten ziijn bij vervangen maar ik heb geen garantie dat het niet weer terug komt.

Waarschijnlijk zijn ze bezig voor andere materiaal voor de koppelingsplaten. De dealer is verplicht om ze te vervangen, laat je niets wijs maken.

Je kunt het testen door je voet op de rem te houden, versnelling in de achteruit en de koppeling laten opkomen.

Voor een nieuwe auto vind ik het een slechte zaak vooral als ze het al hebben ondervonden met de ceed

Geplaatst

hoi zijn de koppelingsplaten zie mijn antwoord verderop
Geplaatst

hoi zijn de koppelingsplaten zie mijn antwoord verderop

zijn mijn remmen als ik zachtjes rem word het erger ??

dat geluidje wat ik hoor als ik me koppeling half of driekwart in getrapt hou dat is de stofhoes die vacuem trekt en zig weer vultmet lucht dt heb ik zelf al

opgelost (maar dat is dan ook mijn werk)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...