maicod Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 als het contact aanstaat (lampjes dashbord branden) en je kijkt onder de motorkap dan hoor je een zoemgeluid net alsof er iets electronisch aan het doorbranden is. Is dit normaal of niet ? Ik denk zelf aan de brandstofpomp ? Ik heb namelijk dat als je te lang het contact zo aan laat staan en dan wilt starten de motor niet start. Je moet dan het contact eerst helemaal weer uitzetten. Ik denk dat er ergens een time-out op zit ? Quote
Rio-man Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Zoemende geluid zijn je koplampen die zich instellen. Is normaal en gaat weer uit na een aantal seconden. Quote
maicod Posted November 23, 2007 Author Posted November 23, 2007 nee dat kan niet, want het zoemgeluid blijft veel langer klinken(continu waarschijnlijk) en het klinkt anders dan als ik de koplampen verstelling doe met dat ene knopje met 0-3 erop. Het klinkt veel meer als electrische kortsluiting. bedankt voor je reactie. Quote
Rio-man Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Ik kan nu helaas even niet onder de kap van onze Rio duiken, maar nu ik even zit te denken hebben wij dit ook, en ik dacht dat dit het geluid is van een stroomrelais (of iets dergelijks) dat er voor zorgt dat je stroom hebt als je motor uit staat. Zet je contact eens aan, en zet alle verdere electronica uit (Radio, lampjes, blower, airco ed) en kijk of 'ie het dan nog doet. Quote
maicod Posted November 23, 2007 Author Posted November 23, 2007 weetjewat ik bel wel even een kia dealer erover omdat ik het toch graag wil uitsluiten dat het storing is of dat het hoort. Quote
maicod Posted November 23, 2007 Author Posted November 23, 2007 een vent van de balie heeft even gekeken en die zei dat het normaal was dus dat nemen we dan maar aan Quote
Recommended Posts