Jump to content

voorstellen

Recommended Posts

Hallo,

Sinds zaterdag heb ik ook een KIA Picanto 1.2 met comfort en plus pack.

moet er nog wel aan wennen en dit is met name het sturen.(denk dat het ligt aan de electrische bekrachtiging ipv hydraulisch)

mijn oude auto was een Nissan primera 2 liter uit 1998 dus moet ook het nieuwe rijden nog onder de knie krijgen.

heb proefrit gereden met een 1.0 3-cilinder en daar was ik aangenaam door verrast.

Dat ik een 1.2 4-cilinder gekozen heb is dat ik wat rijtesten gezien heb en dat dit met langere ritten wat comfortabeler is

en zoals ik al eerder zei de overstap van een 2-liter naar of een 1.0 of een 1.2.

Ik volgde als gast deze site al een tijdje om wat meer info te krijgen rondom de Picanto......was erg informatief.

Las ook veel over het brandstof verbruik en ga dit nu ook bijhouden.

Volgens de boord-puut heb ik nu 104km gereden met een 5.6liter/100km.....1:17

voor nog wel de ouderwetse controle uit........tanken liters : kilometers.

maar dat is nu net waarom ik em gekocht heb.

Jammer was dat bij het afhalen er een lampje bleef branden van de airbag/passagiers airbag.

konden deze niet resetten ....schijnbaar een sensor kapot....dus moet dindsdag weer terug.

Kan gebeuren......denk ik.

Had wel moeten weten dat het remmen sinds 1998 veel veranderd is........kust bij de eerste keer bijna de voorruit....lol

verder is de eerste impressie erg goed.

Nou mensen.....hou jullie op de hoogte.

Groetjes

Hallo Frette63

Welkom hier op het forum

Van harte met je nieuwe aanwinst en veele veilige en mooie kilometers toegewenst

voor wat het stuuren betreft had ik in het begin het zelfde het voelt heel raar aan

als je stil staat dan stuurt het super licht en als je rijd moet je opeens trekken aan het stuur

maar dit went heel erg snel

ook dit electra sturen is weer gedaan om het brandstof verbruik naar beneden te krijgen

hoe minder die motor hoeft rond te slaan deste beter

tis aleen erg wenen