Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo mede forum leden,

Ik heb een Sportage 2006 en heb ik hierin een achteruitrij camera ingebouwd. De camera werkt, maar ik moet alleen nog een verbinding maken tussen de radio en de draad die de achteruitrij verlichting aandoet. Wie kan mij vertellen waar ik deze stroomdraad in het dashboard (of elders) kan vinden.

Ik zoek dus een electrisch schema of iemand die me precies kan vertellen waar deze stroomdraad zit. Deze verbinding is nodig zodat de radio 'weet' wanneer de auto in de achteruit wordt gezet en dus de radio automatisch het beeld van de camera op het grote scherm moet tonen.

Ik hoop dat er iemand is die me de gouden tip kan geven. Alvast heel hartelijk dank voor de reactie(s).

Groeten,

Mark

Posted

Ik verwacht, zeer binnenkort de camera voor de SP2 (2007)

Volgens mij, sluit je het voeding gedeelte aan, achterin bij de achteruitrij verlichting.

En het camera gedeelte, achter de Din2. Dat is dus voorin.... achter je Radio/DVD etc.

Binnenkort, kan ik je daar wel over berichten als de camera binnenkomt (Post.nl is een beetje traag)

Gr Wim

Posted

Volgens mij, sluit je het voeding gedeelte aan, achterin bij de achteruitrij verlichting.

En het camera gedeelte, achter de Din2. Dat is dus voorin.... achter je Radio/DVD etc.

Binnenkort, kan ik je daar wel over berichten als de camera binnenkomt (Post.nl is een beetje traag)

Gr Wim

Beste Wim,

ik heb inderdaad de camera voeding bij het achteruitrijlicht aangesloten, maar de radio moet ook op de achterruiverlichting aangesloten worden. Hierdoor weet de radio wanneer hij automatisch moet switchen naar camera als ik achteruit inschakel.

Mocht het mij gelukt zijn voor jij hem binnenkrijgt, dan kan ik hier wel melden hoe we het hebben gedaan.

Gr.

Mark

p.s. mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag. de leverancier (china) zegt dat ik het moet zoeken bij de zekeringbox naast het stuur. ik zie hier alleen geen kabels, alleen zekeringen. Kun jij iets met deze opmerking?

Posted

Gr Wim

Ik heb de juiste kabel gevonden. Het is een witte kabel die onder het voetpaneel aan de bijrijders kant zit. Je ziet ook dat deze kabel afsplitst naar de versnellingspook.

Ik hoop dat jij hier ook wat aan hebt.

gr.

Mark