Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio In (Pro) Ceed

Aanbevolen Berichten

• Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Ik heb 2 vraagjes: !: staat er ergens een uitleg hoe ik de speakers voor kan vervangen en kan ik een versterker op de radio-navigatie aansluiten?

Thanx

Deur speakers zal je denk ik toch de hele deurpaneel eraf moeten halen, eventueel even navragen bij de dealer.. Zelfde gaat ook op voor de radio, maar ik denk dat de standaard radio geen versterker uitgangen heeft. Je kan overigens ook versterkers krijgen die aangestuurd worden door de normale bedrading voor de speakers.

Geplaatst

Is er niemand die mij kan zeggen of er 16,5 cm speakers in de deuren zitten. In ieder geval de dealer niet want die heb ik daarover gebeld. Moest maar gewoon de panelen los maken om te zien wat erin zit.

thanx

Geplaatst

Probeer het eens via Grootveld in Hilversum of een lokale car-audio shop. Die zouden dit moeten kunnen zien..

Geplaatst

Bedankt Jantje. Vreemd dat niemand van jullie zijn voorspeakers vervangen heeft? Dan ben ik de eerste waarschijnlijk. Mijn moeder zal trots op mij zijn. Eindelijk eerste.

Thanx

Geplaatst

Ik wou het allemaal wel gaan doen maar heb wat tegenslegen gehad.. Overigens betwijfel ik ook of de ISG accu en de dynamo dit wel leuk vinden.. :unsure:

Geplaatst

Ik wil alleen maar de speakers voor vervangen dus dat heeft verder weinig met de accu te maken. Balen van je tegenslag misschien een andere keer.

Thanx

Als jij zwaardere speakers monteert (betere kwaliteit etc.) dan gaan ze helaas toch iets meer vermogen trekken. Alleen voor speakers is inderdaad te verwaarlozen..

Maar bij mij ligt al een subwooferkist met 2x 3000Watt subs (RMS vermogen onbekend) van Pioneer en een hoedenplank met 2 audio system 100Watt RMS compo setjes B)

Geplaatst

Is er niemand die mij kan zeggen of er 16,5 cm speakers in de deuren zitten. In ieder geval de dealer niet want die heb ik daarover gebeld. Moest maar gewoon de panelen los maken om te zien wat erin zit.

thanx

Je kunt 16,5 cm speakers inbouwen maar :

De oorspronkelijke speakers zijn maar 13 cm en zitten aan het deurpaneel vast (prutsysteem).

De grotere speakers kun je met verloopringen aan het metaal van de deur zelf monteren.

Er is een set verloopringen te koop voor Alfa 147, die kun je gebruiken.

Ik heb ze zelf uit een multiplex plaat gezaagd en dat werkt ook maar kost wat meer moeite.

Ook meteen de panelen van extra demping voorzien.

Geplaatst

Oke , dus ik kan in principe een 16,5 composet plaatsen.

Bedankt voor je antwoord laat ik nu net een alfa 147 ingeruild hebben op de pro.

we gaan het proberen bedankt voor de nuttige info,

thanx

@Jantje, zoveel power heb ik niet nodig gewoon wat beter geluid,

Thanx

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik heb al gezocht via de zoek functie en ik heb niet echt een topic hierover gevonden dus het leek mij wel gepast om een topic hierover te openen.

Wie heeft er allemaal al zijn audio getuned in zijn ceed of pro ceed ?

Pioneer Avic 910BT

2x MTX Thunger 5500 Woofer (300 Watt RMS x2)

2x Hoedeplank Kicker K693 Speakers (90 Watt RMS x2)

1x Spectron SP-A1500D (400 Watt RMS x1)

1x Spectron SP-A4150 (75 Watt RMS x4)

1x Climax Condensator (1 Farad)

Uploaden die Foto's!

hallo,ik ben aan het twijfel om nog een woofer bij te steken en andre boxen in de deuren.maar voor woofer vooor de bekabeling vn de baterij naar achternen is dat makkelijk vn het moter compartiment naar binnen te krijgen?mvg kevin

Geplaatst

hallo,ik ben aan het twijfel om nog een woofer bij te steken en andre boxen in de deuren.maar voor woofer vooor de bekabeling vn de baterij naar achternen is dat makkelijk vn het moter compartiment naar binnen te krijgen?mvg kevin

tripzor heeft volgens mij de kia al niet meer en komt hier dus ook al een tijdje niet meer helaas.

Geplaatst

Kijk ook eens bij Kia-Ceed Forum.

Daar zijn twee thread over 'DIY: Audio upgrade' met info over hoe je een extra stroom kabel kan trekken en over inbouw van grotere speakers.

Ik heb trouwens ook wat foto's van de inbouw in een picasa album gezet : Kia Speaker upgrade

Geplaatst

Kijk die eerste link is reuze handig.. ik kon die helaas niet zo snel vinden. De 2e link doet het helaas niet.

• 4 weken later...
Geplaatst

Inderdaad dat is wat ik zocht en helaas doet de tweede link het niet.

Thanx

Een nieuwe poging voor de tweede link :

Upgrade voorspeakers

Geplaatst

Super, ziet er goed uit. Heb je de speakers voor een composetje vervangen en zo ja hoe heb je de behuizing van de tweeter los gekregen.

Bij mij heeft de dealer waar ik mijn pro heb gekocht een 2 weg speaker ingebouwd (dus geen losse tweeter) en ook de originele tweeter in de auto werkt nu nog. Ik heb het idee dat dit toch iets teveel hoge tonen geeft dus wil ik proberen de tweeter uit te schakelen.

Thanx

Geplaatst

Super, ziet er goed uit. Heb je de speakers voor een composetje vervangen en zo ja hoe heb je de behuizing van de tweeter los gekregen.

Bij mij heeft de dealer waar ik mijn pro heb gekocht een 2 weg speaker ingebouwd (dus geen losse tweeter) en ook de originele tweeter in de auto werkt nu nog. Ik heb het idee dat dit toch iets teveel hoge tonen geeft dus wil ik proberen de tweeter uit te schakelen.

Thanx

Ja ik heb de originele vervangen door compo speakers (Sony Xplod 150 watt i.p.v de standaard 15 watt).

De behuizing van de tweeter moet je verwijderen (vanonder losklikken en daarna de stekker losklikken) om het deurpaneel te kunnen optillen.

De Cee'd heeft gelukkig een metalen binnenplaat zodat je andere speakers daarin met een verloopring kunt vastzetten.

De standaard speakers zitten aan het deurpaneel vast.

Zorg dat je ook een paar reserveclips (die gele in het deurpaneel) bij de hand hebt. Ze breken nogal snel..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...