Kia EV4
2025->
Alles over de Kia EV4 vind je hier
3 topics in dit forum
-
- 2 volgers
- 5 antwoorden
- 361 weergaven
Ruim 2 weken tour ik lekker rond in de nieuwe EV4 (81 kW). Hij rijdt heerlijk en is uiteraard van allerlei snufjes voorzien. Dat is nog even wennen want alles zit net even op een andere plek en werkt net even anders dan in de Hyundai Kona (64 kW) die ik hiervoor had. Toch zijn er heel veel overeenkomsten dus het meeste komt wel bekend voor. De Kona heb ik 5 jaar mogen berijden en die beviel uitstekend. Na 5 jaar was de batterij capaciteit nauwelijks afgenomen en zelfs in de winter kon ik er nog zeker 380 km mee halen (gemiddeld 16,5 kW/100 km) . Dat was mijn referentie. Nu de EV4 werd aangeboden met een bereik (volgens de boekjes) van rond de 600 km leek mij dat een aantr…
Laatste antwoord door asty, -
Na 1000 km
door Wim-A- 0 antwoorden
- 45 weergaven
Ik heb er inmiddels 1000 km op zitten. Wat een bijzondere beleving is het rijden in een EV. De stilte onder het rijden, maar ook het gemak waarmee de auto op het 'gas'-pedaal reageert. Super tevreden! Energie terugwinnen met het rempedaal vraagt even oefenen, maar snel onder de knie. Het verbruik valt me niet tegen. Gemiddeld verbruik: 17,76kWh/100km Ik heb voor die eerste 1000 km 79,07 aan stroom uitgegeven; met benzine zou dat 143,75 geweest zijn. Comfort is prima; ik vind de stoelen eigenlijk iets te hard, maar dat krijg je na 30 jaar Renault. Om te zien natuurlijk een prachtige auto, hoewel ik me ervan bewust ben dat smaken verschillen De gekoz…
Laatste antwoord door Wim-A, -
Ik stap in de EV4.
door Wim-A- 0 antwoorden
- 104 weergaven
Vanaf a.s. donderdag wordt m'n Sportage na drie jaar ingeruild voor een EV4 GT-Line. Op het Sportage 5 forum was het altijd leuk en leerzaam; hopelijk ga ik dat hier ook meemaken wanneer er eenmaal meerdere rijders zullen zijn.
Laatste antwoord door Wim-A,