Jump to content
 

Abram

Leden
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About Abram

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Carens
  1. Ook ik heb daar al jaren last van maar zal je zeggen hoe dit te "verhelpen" is. Of liever gezegd hoe je het tijdelijk kan verhelpen. Het euvel was dus dat de startmotor wel de motor ronddraaide maar hij startte dan niet. Andere sleutel hielp dan ook niet. Ik stelde toen vast geen vonk op de bougie te hebben, dus dan zal het vermoedelijk de startonderbreker zijn. Door de stuurhoogte verstelling te ontgrendelen en het stuur in een andere positie te zetten start hij dan wel. Na een paar weken of maanden, komt het euvel wel weer tevoorschijn, maar dan herhaal ik de procedur
  2. Afgelopen week heb ik het probleem van de "gillende" V snaar verholpen. Ik vroeg mijn buurman het stuur te draaien bij een nog koude situatie toen zag ik dat het toerental van de ervoor gelegen riem varieerde en piepte. Dus de brede riem die de Generator aandrijft. Dat varieren zie je aan de hand van de tekst op die snaar. Hier boven zie ik nu in het topic dat dit al eerder als mogelijke oorzaak werd genoemd. Ik was steeds gefocust op de kleine snaar van de stuurpomp. Inderdaad heeft strakker zetten dan geen zin en zou slechts de lagers en poellies beschadigen. De Dynamo riem st
  3. Ik heb een Carens van 2004 de snaar slipt ook in uiterste stand. Maar ook nadat de auto net gestart is al bij licht indraaien, na een paar seconden is het gepiep weer over. Ik heb de snaar strakker gezet maar dat hielp niet, dus om de lagers en poelies te sparen toch maar weer losser gezet. Ik ben onlangs op de sloop wezen kijken naar een Carens, dat was een iets ouder (lager) model, maar de pomp zag er qua volume en steek van de bouten eender uit, maar had wel een aanzienlijk grotere poelie, indien die pomp eender is levert hij in dat geval minder volume en druk. En had die wellicht wel een
×
×
  • Create New...