Carens 1
1999->2006
Discussies, Vragen en Weetjes over de Carens 1 vind of plaatst u hier
113 topics in this forum
-
- 3 replies
- 2.7k views
Warde Kia vrienden en vriendinnen. Vrijdag 11 januari gaan we onze nieuwe aanwinst ophalen. Bij de plaatselijke dealer ATC-Zeist zijn wij overgegaan tot de aanschaf van een Kia Carens 2.0 CVVT EX van 2005. Voorzien van donkere ramen achter, cruisecontrol en trekhaak. De Kilomerstand van deze auto is 83450. De Carens word voorzien van 4 nieuwe banden, nieuwe APK, grote beurt en nog wat kleinigheden. Ben benieuwd naar reacties en ervaringen met dit model. Ga via Autoweek een review bijhouden. Groet Eric
Last reply by Kia theo, -
- 4 replies
- 3.9k views
Help mijn startonderbreker heeft kuren. meestal start de auto (carens II 1.8 ex) gewoon, maar soms hoor ik alleen klik en blijft het lampje immo branden. deze kuren vertoont hij beide sleutels, dus het moet bij de onderbreker zitten (ringantenne??) (immobilizer kastje??) of draad/stekker dealer kan het niet vinden. obd II uitlezen geeft geen foutmelding. zegt dan, ik kan de antenne en het kastje wel vervangen (kost dat???) vaak slaat hij wel aan soms na twee keer soms na tien minuten. maar dat is zo vreselijk irritant. heeft iemand een idee ik hoop op reactie Pim
Last reply by Abram, -
- 0 replies
- 899 views
Misschien een domme vraag, maar wie kan mij vertellen wat de goeie stand is van het rubber op de oliepeilstok, Ik kan namelijk op verschillende manieren de olie peilen afhankelijk van de plaats van het rubberstopje op de peilstok. Boven het nokje, onder het nokje of moet het handvat helemaal tot aan het beugeltje waar je de peilstok mee vastklemt.
Last reply by Karel29, -
- 1 reply
- 1.4k views
Van mijn Kia Carens 1 werkt het wisselen van de ventilatie modus niet meer. Wanneer ik op de selectieknop druk dan verspringt het symbool wel van voorruit naar voeten en het midden, maar de luchtstroom verandert niet. Het betreft een digitale controller welke de modus aanstuurd. Mijn ervaring met een Daewoo is dat als het vacuum niet goed werkt, het wisselen van de ventilatiemodussen ook niet goed werkt. Ik heb geen idee of dit ook voor een Kia geldt. Suggesties om dit op te lossen zijn welkom.
Last reply by Murcielaygo, -
Ik zoek een handgreep bestuurdersdeur voor mijn kia carrens uit 2005 kenteken 80-RK-ZT
Last reply by Jaapk, -
Al een tijdje lid hier, maar eigenlijk niet veel online geweest. Oftewel te weinig problemen met mijn carens Op een deurklinkje na ( ondertussen alle 4 vervangen omdat het kunstof uitdroogd en afbreekt) Eigenlijk nooit problemen. Echter stopt nu af en toe spontaan de airco waarna mijn vrouw natte voeten krijgt. Airco tijdje uitzetten en hij doet het weer. Vermoed dus toch wat probleempjes achter dashboard kastje. Iemand enig idee?
Last reply by goofster, -
- 1 reply
- 2.5k views
Hallo Ik heb een Kia ceed 1.4 uit 2009. Nu als ik een stukje in de auto heb gereden en heb en de auto uit en even de winkel bv in ga en de auto weer wil starten. Dan wil hij niet meer starten. Tenzij ik bij de eerste x dat hij niet wil. De autosleutel er uithaal en de deur open en dicht doe. Dan weer sleutel in contact en start. Dan pakt hij het wel weer. De start motor draait wel en hoort hem aan slaan. Branden geen lampjes met foutmeldingen op het scherm. Iemand enig idee waar het aan kan liggen
Last reply by Pretender, -
- 0 replies
- 2.5k views
Beste Kia rijders Zondag stapte ik mijn Kia in en wilde de aanjager aan zetten en hij deed helemaal niets meer. Op het oranje display zie je ook GEEN tekens meer dus hij doet gewoon helemaal niks meer. Welke knop ik ook in druk of aan die schijven draai niks. Zekeringen na gekeken ??? Ja Wie kan mijn helpen ???? Gr Theo
Last reply by theokleijngeld, -
- 0 replies
- 3k views
Hallo. Het viel mij op dat bij mijn Carens 2.0 CVVT Tijdens het schakelen het toerental heel langzaam zakt. Ik moet de koppeling even inhouden voordat het toerental ver genoeg gezakt is om soepel te kunnen schakelen. Doe ik dat niet en schakel ik vlot door dan is het motor toerental nog te hoog voor een goede synchronisatie en krijg ik iedere keer een schok. Ik heb zelf al wat rond gekeken en ik heb gelezen dat sommige auto fabrikanten dit extra in de ecu programmeren omdat een langzaam sluitende gasklep zorgt voor een betere emissie dan wanneer de gasklep in een keer sluit. Alleen weet ik niet of dat bij de Kia Carens ook het geval is. (lijkt mij niet o…
Last reply by Maco83, -
- 1 reply
- 2.8k views
Hoi, Onze kia carens uit 2005 geef sinds kort een hard tikkend geluid als je versnelt, dus gas geeft. Het klinkt alsof je over een lijn op de weg rijdt. Volgens 2 garages is het de versnellingsbak. Bij kia garage gaat ons dit rond de 2000 euro kosten. Bij andere garage die 2e hands spullen gebruikt zal het rond de 900 zijn. Klinkt het aannemelijk dat het de versnellingsbak is? En is de auto die kosten waarde?
Last reply by Eefke1978, -
- 1 follower
- 9 replies
- 3.8k views
Hallo allemaal Ben nieuw hier en heb een Kia Carens van 2003 . Nu wou ik een andere radio er in bouwen met bluetooth voor de telefoon en nu werkt de radio niet meer de centrale deurvergrendeling werkt alleen als hij op contact staat en de binnen verlichting werkt niet meer . Heb alle zekeringen na gekeken en ook gekeken of ik stroom bij de radio had . stroom heb ik gewoon bij de radio , heb er 3 verschillende radio's er op gezet ( waar van ik wist dat ze werkte ) en ze doen allemaal niks meer . Wie o wie kan mij hier bij helpen ben mij ten einde raad Grz Marcel
- 1 reply
- 4.2k views
Ik heb een KIA Carens benzine van 2003 met 236.000 km op de teller. Sinds een paar dagen wil de achterklep niet van het slot af,wilde ook al niet werken op de sleutel,tot voor kort alleen op de afstandsbediening. Oorzaak wellicht relais in de zekeringkast? Of is het achterklepslot kapot? Alle suggesties welkom! Hartelijke groeten, Paul
Last reply by Dedoper, -
- 3 replies
- 3.6k views
Heb ik een Carens I of Carens II Mijn auto is van februari 2003. Volgens de indeling van dit forum Carens 1, 1999>2006 waar de registratie van mijn auto dus onder valt. Carens 2 = 2006>2013 Maar als ik mijn kenteken invul op diverse onderdelensites zoals Winpart dan krijg ik de toevoeging II. Op sommige draadjes onder de categorie Carens 1 staat ook de toevoeging II Kan iemand mij dat wat meer over uitleggen?
Last reply by Dedoper, -
- 1 follower
- 1 reply
- 3.9k views
Goedenavond, Kan er iemand mij vertellen of een carens uit 2003, carens 2, voorzien kan worden van een 2din frame voor radio/navigatie. Nu zit er zo'n 1din radio + opbergvakje. Gr, Roeland Vlemminx
Last reply by xtra40, -
- 19 replies
- 7.4k views
Hoi, Voor mijn Carrens 2003 wil ik een goedkope OBD2 scanner kopen om zelf foutcodes te lezen. In China zijn die dingen te koop vanaf €6,-- maar daar verwacht ik weinig goeds van. Iemand ervaring en een aanschaftip voor een goedkope OBD scanner die werkt Bij een Carrens uit 2003?
Last reply by Dedoper, -
- 1 follower
- 3 replies
- 3.7k views
Hoi, Ik heb een radio met een optie voor een achteruitrijcamera. Er zijn diverse universele camera's te koop voor bij de kentekenplaat maar veel auto's hebben ook de mogelijkheid om de camera te plaatsen bij de kentekenplaatverlichting. Op internet al gezocht maar voor de Carens 1 kan ik die niet vinden. Weet iemand of die speciaal voor de Carens 1 bestaat of is er een geschikt uit een ander model Kia?
Last reply by xtra40, -
- 1 follower
- 7 replies
- 6.5k views
Hoi, Bij mij werken niet alle lampjes van de 3 grote knoppen, aanjager, kachel etc.. Via het gat waar de radio zit kan ik wel bij de stekkertjes maar verder ziet het er uit als behuizing. Ik zie zo ook niet hoe ik de console kan verwijderen of open moet maken. Voordat ik alles kapot maak. Heeft iemand ervaring hoe ik die kan vervangen? Mijn Carens is uit 2003
- 1 follower
- 14 replies
- 5.4k views
Goedemorgen heb op dit forum vanaf heden 2 vragen gesteld maar nog nooit 1 antwoord gehad. Is dit een veteranen club
Last reply by xtra40, -
- 4 replies
- 5k views
Beste allen, lang geleden maar hier ben ik weer. Nooit geen problemen met de Carens, maar nu heb ik er 1. Wanneer je de auto wilt starten slaat hij niet aan, wachten we dan een tijdje en starten opnieuw dan slaat hij wel aan. Wie kan mij hier bij helpen wat dit probleem is.
Last reply by De Buurman, -
- 1 follower
- 6 replies
- 4.5k views
Hou allemaal, sinds 2 weken heb ik Carens 1.8 LX uit 2004 met weinig km. Bevalt prima tot nu behalve de zit. Van de bestuurdersstoel is alleen de rugleuning instelbaar. Heeft iemand ervaring met het monteren van luxueuze (in hoogte verstelbare) KIA-STOELEN en zo ja, welke? Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Last reply by Cautius, -
- 0 replies
- 3.9k views
Hallo, Ik wil een Carens kopen, benzine, handgeschakeld 2003-2006. Waar moet ik op letten? hebben jullie tips?
Last reply by Toon1952, -
- 3 replies
- 6.4k views
Ik heb een Carens 1.8EX 2004 nu blijven mijn handrem en abs lampjes op het dashboard branden. Uit laten lezen bij dealer nu geeft dealer aan main relay storing code C 2112. Welke relay moet ik vervangen?
Last reply by Roel.M, -
- 0 replies
- 4.2k views
Waar bevind zich het besturingskastje van de centrale vergrendeling Carens 1.8 2004.
Last reply by firejuckie, -
- 1 reply
- 4.6k views
Goedemiddag ik ben in het bezit van een Kia Carens type 1. Nu zit er op de Kia van mij dakrails met daarin "Geschoven" twee lastdragers of anders genoemd imperiaals. Deze zijn "bol" van vorm. Hoe kan ik deze verwijderen, want ik kan er niks op beladen. En voor een spoiler zijn ze niet echt geschikt dacht ik. Wie heeft er advies voor mij?? (of een helpende hand?
-
- 9 replies
- 6.3k views
Hallo beste, Sinds 4 maanden heb ik een Kia Carens Cvvt 2.0 uit 2005. Echt een prima auto maar loop nu tegen 2 probleempjes aan. 1e probleem geval: Vorig weekend begonnen de problemen. De achteruit rijlichten blijven aanstaan als ik de sleutels in het contact steek. Een aantal keer geprobeerd om de pook te bewegen in de hoop dat de lichten uit zouden gaan, maar nee jammer genoeg gebeurde er niks. Ook het zekeringkast bekeken (bij de koppeling) maar geen kapotte zekering tegengekomen. Iemand hierop misschien enige oplossingen? 2de probleem is dat ik sinds gisteren de rechtervoordeur aan de buitenkant niet open krijg. Van binnen wel maar zodra ik het buiten met d…
Last reply by Crum,