Jump to content

Recommended Posts

Posted

Help mijn startonderbreker heeft kuren.

meestal start de auto (carens II 1.8 ex) gewoon, maar soms hoor ik alleen klik en blijft het lampje immo branden.

deze kuren vertoont hij beide sleutels, dus het moet bij de onderbreker zitten (ringantenne??) (immobilizer kastje??) of draad/stekker

dealer kan het niet vinden. obd II uitlezen geeft geen foutmelding.

zegt dan, ik kan de antenne en het kastje wel vervangen (kost dat???)

vaak slaat hij wel aan soms na twee keer soms na tien minuten.

maar dat is zo vreselijk irritant.

heeft iemand een idee

ik hoop op reactie

Pim

Posted

meestal zitten er toch wel wat foutcode's in, ben je wel bij een kia dealer geweest?

ze kunnen hm via obd uitlezen, maar dan moeten ze nog wel t juiste systeem kiezen (immo). Verder al wel een paar keer hetzelfde gehoort, probleem bij het immo systeem is dat je vrijwel niks kunt meten, en eigenlijk meer de dingen op de gok gaat vervangen.

Posted

ja ik ben bij een officiele dealer geweest(dat zijn ze nog niet zo lang) misschien moet ik aandringen om het juiste systeem te zoeken.

maar je zal zien, je bent bij de dealer en hij start probleemloos.

maar ja die keren onderweg of thuis, dan moet je toch wel je geduld bewaren.

is het systeem misschien uit te schakelen?

dan maar geen startonderbreker, (ik denk dat er weinig dieven intresse hebben ;)

Pim

Posted

systeem is niet uit te schakelen, wij hebben ook een carens rijden met dezelfde problemen, daarvan zijn nu delen uitgewisseld met een andere carens om zo delen uit te sluiten.

• 9 years later...
Posted
  • Ook ik heb daar al jaren last van maar zal je zeggen hoe dit te "verhelpen" is. Of liever gezegd hoe je het tijdelijk kan verhelpen.
  • Het euvel was dus dat de startmotor wel de motor ronddraaide maar hij startte dan niet. Andere sleutel hielp dan ook niet.
  • Ik stelde toen vast geen vonk op de bougie te hebben, dus dan zal het vermoedelijk de startonderbreker zijn.
  • Door de stuurhoogte verstelling te ontgrendelen en het stuur in een andere positie te zetten start hij dan wel.
  • Na een paar weken of maanden, komt het euvel wel weer tevoorschijn, maar dan herhaal ik de procedure. Er zal in de stuurkolom of in de slotbedrading iets niet helemaal in orde zijn, als iemand er een definitieve oplossing voor heeft hoor ik het graag. Tot die tijd behelp ik me ermee, en hoop jullie indien nodig ook.