Carens 1
1999->2006
Alles over de Kia Carens 1 vind je hier
115 topics in dit forum
-
Dakdragers.
door Ronald1975- 1 antwoord
- 5k weergaven
Goedemiddag ik ben in het bezit van een Kia Carens type 1. Nu zit er op de Kia van mij dakrails met daarin "Geschoven" twee lastdragers of anders genoemd imperiaals. Deze zijn "bol" van vorm. Hoe kan ik deze verwijderen, want ik kan er niks op beladen. En voor een spoiler zijn ze niet echt geschikt dacht ik. Wie heeft er advies voor mij?? (of een helpende hand?
-
- 9 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo beste, Sinds 4 maanden heb ik een Kia Carens Cvvt 2.0 uit 2005. Echt een prima auto maar loop nu tegen 2 probleempjes aan. 1e probleem geval: Vorig weekend begonnen de problemen. De achteruit rijlichten blijven aanstaan als ik de sleutels in het contact steek. Een aantal keer geprobeerd om de pook te bewegen in de hoop dat de lichten uit zouden gaan, maar nee jammer genoeg gebeurde er niks. Ook het zekeringkast bekeken (bij de koppeling) maar geen kapotte zekering tegengekomen. Iemand hierop misschien enige oplossingen? 2de probleem is dat ik sinds gisteren de rechtervoordeur aan de buitenkant niet open krijg. Van binnen wel maar zodra ik het buiten met d…
Laatste antwoord door Crum, -
- 1 antwoord
- 7,1k weergaven
Ik rij al enige tijd naar tevredenheid in een Kia Carens van november 2003. Nu doet sinds enige tijd de centrale deurvergrendeling niet meer wat ik wil. Als ik de auto met de afstandsbediening of met de sleutel open gaan alle deuren en de kofferbak van het slot, Als ik daarna de auto weer wil afsluiten (met sleutel of afstandsbediening) knipperen de lampen een keer, maar hij gaat niet meer op slot. Moet dus steeds alle deuren apart op slot doen. Heb nu tijdelijk de zekering eruit gehaald, zodat alleen de deuren open gaan, die ik open wil hebben, maar dat is ook niet handig. Is dit een bekend probleem en wat kan/moet ik eraan doen?
Deurvergrendeling
door Tubinge- 1 volger
- 8 antwoorden
- 5,4k weergaven
Ik heb sinds kort een Carens uit 2006. Als ik de deuren vergrendel met de afstandsbediening dat krijg ik daar helemaal geen signaal van bv een geluidje of het knipperen van de alarmlichten. Weet iemand of je dit ergens kan instellen. In de gebruiksaanwijzing kan ik hier niets over vinden. Bij voorbaat hartelijk bedankt Groeten Mart
Lpg g3
door Gast kaysem- 11 antwoorden
- 6,2k weergaven
Nou de klap is gevallen, bij de controle is gebleken dat de kleppen al tot uiterste gesteld waren, dunste plaatjes, met dank aan de verkoper die hier niks over heeft vermeld, staat ook niks in onderhoudsboekje. Kopervisie al gauw 2300 euries helaas maar dan heb je ook weer wat, met geharde kleppen deze keer want de Kia bevalt wel vind dus revisie waard. iemand nog wat te klussen????
-
- 1 antwoord
- 4,2k weergaven
Deze avond een grote bui, de ruitenwisser aan en deze gaf een tikje omhoog en een lawaai en deze stopte met werken. Gevolg geen ruitenwisser meer, klinkt dit voor iemand bekend? Het betreft een carens II diesel 113 pk bwj 2005
Laatste antwoord door Ivan40, -
- 4 antwoorden
- 4,1k weergaven
Vandaag vastgesteld dat het aan het leklen is, weliswaar niet veel, maar de hudraulische vloeistof dient gevuld te worden. Iemand ervaring, is dit stuurhuis te herstellen of is het een kompleet nieuw? alvast bedankt
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Vanaf 2005 heeft onze Korea Cruizer bijna 100.000 km gereden. Op naar de volgende. O ja, een paar weken geleden ook weer een jaar APK goed gekeurd. We kunnen voorlopig weer sturen. Bij de onderhoudsbeurt werden ook geen gekke dingen gevonden. Met volle verbazing. Voorlopig vrolijk verder cruisen. Groet Eric
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 11 antwoorden
- 4,6k weergaven
Beste kia vrienden, Ik ben met spoed opzoek naar een automaatbak van een 1.8 Carens ( dus geen 1.6 / 2.0). Wie O wie kan mij helpen!!!! Zo"n 3 weken geleden heb ik mijn (veel) te klein geworden toyota yaris ingeruild bij autobedrijf Manders in Eindhoven en van hun een kia Carens gekocht. Nog geen 48 uur later stond mijn kia al stil Wat bleek de automaat was er mee gestopt. Na een check up van een revisie bedrijf in Tilburg bleek de automaat zover stuk dat ik beter op zoek kon gaan naar een tweedehands bak ( of n nieuwe)... Nu blijkt t vinden van een bak voor een 1.8 een vrijwel onmogelijkheid te zijn. Nu vroeg ik me af of er iemand is die me verder kan helpen op…
Laatste antwoord door Tuurke, -
hallo mijn vrouw en ik hebben 2 maand geleden een carens uit 2004 aangeschaft gaat om een 1.8 automaat rijd heerlijk maar zijn er achtergekomen dat hij 1 op 6.6 verbruikt zijn er mee naar de garage geweest en die hebben hem uitgelezen en uitstoot na gekeken was allemaal in orde, wie o wie heeft er een idee hoe dit kan komen ? staat nu 123.000 op de teller
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Waarde Kianouten, Is er iemand die mij kan vertellen of de Carens 2005 standaard is voorzien van spiegelverwarming? Of heeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van spiegelverwarming. Zo ja, we kan mij vertellen wat ik nodig heb. Heb het idee dat dit niet op mijn Carens van 2005 zit en vind het een gemis. In afwachting van jullie reactie..... Groet Eric
-
- 1 antwoord
- 2,7k weergaven
Hallo, ik heb een Carens uit 2005 een 2.0, de auto voldoet zeker aan de wensen, alleen ik was vanavond ff met de auto op pad. En wat mij opviel als de auto stationair draait dan is het net of hij trilt, heeft iemand hier ook ervaringen mee en wat zou het kunnen zijn? Ik heb het vanavond voor het eerst waargenomen, mij vriendin die de auto vaker gebruikt dan mij klaagt erover dat de auto inhoudt bij 80KMH dat heeft hij in het begin ook gedaan bij lagere snelheden. Wat ik er toen aangedaan heb is dat ik er spul voor gekocht heb, om het kleppenhuis te reinigen dat gooi je dan in je benzine tank en dan reinigt hij het circuit.Heeft iemand hier ook ervaringen mee dat hij i…
-
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Wie kan mij tips geven voor het onderhoud van de lederen bekleding in onze Carens? Reinigen?, Voeden? In afwachtingvan jullie reactie. Bij voorbaat dank Eric
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste allen ik ben een motorrijder uit de betuwe die voor zijn vrouw een Carens heeft gekocht,Gezien mijn rug problemen moet ik eerlijk zeggen een dijk van een auto.Alleen het auto rijden ligt me niet erg. Maar qua ruimte ook voor de kinderen is hij geweldig Hij is van 2003 en er staat 120 dkm op ziet er heel netjes uit, alleen is het zo dat als je start altijd de airco aan is? En als je de kachel schakelaar op de laatste 2 standen zet de airco ook aangaat? En is het veel werk de standen schakelaar te vervangen want de 2e stand doet het niet.
Laatste antwoord door Jaani, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Even een vraagje: - houd er iemand het verbruik van de Kia Carens 2.0 CVVT EX van het modeljaar 2005 bij. Wil je het wellicht aangeven wat je ervaringen zijn. Ben benieuwd naar de reacties Groet Eric
-
V-Power
door KiaPicantoVriend- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Heeft er iemand ervaring met het gebruik en verbruik van Shell-V-Power of een vergelijkbaar product van een ander merk? In afwachting van jullie reactie Bij voorbaat dank Groet Eric
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen. Heeft er iemand een idee op welke draden van de centrale vergrendeling je de draden van een knipperled moet aansluiten. Ik wil deze in de deur aan de chaufferskant in het binnen deurpaneel plaatsen. Na enig zoekwerk wel een kluwe draden gevonden welke de servomotor aanstuurt. Helaas kwam ik niet verder. In afwachting van een reactie. O ja het gaat om een Carens 2 bj 2005 Groet Eric
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Onze Carens is voorzien van een trekhaak. Wij gaan er een caravan mee trekken tijdens de vakanties. Afgelopen weekeinde zaken we met 5 volwassenen in de Carens en merkte dat de achterover hing, daarbij was de bodemvrijheid voor het gevoel tot het minimum. Worden de rijeigenschappen hierdoor ook beter? In afwachting van jullie reactie Alvast bedankt Eric
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Is het bekend of er bij de Carens van het modeljaar 2005 de bodem van de bagageruimte in een lagere stand kan worden gezet. Kan me voorstellen dat dan de "letterbak" welke eronder zit moet worden verweiderd. Ben benieuwd naar de reacties, Groet Eric
Flash Lube
door Gast kaysem- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, Heeft er iemand een Kia carens met een flashlube systeem? Heb een setje gekocht maar zie geen mogelijkheid deze aan te sluiten tussen de klep en het spruitstuk, daar zit niet echt de ruimte waar ik slangetje kan aansluiten volgens mij?? Heb hem nu voor de klep gezet, maar heb daar niet genoeg vacuüm, want krijg geen druppels )-; alvast bedankt voor de tips groetjes, Wim
Laatste antwoord door handyman, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Help, Ik heb voor m'n schoonvader een Carony draaistoel ingebouwd, nu moet echter de stoelairbag uit. Hoe kan ik dat het beste doen in een Carens van 2004? (voorbeeldfoto)
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Wat kan het zijn? opeens werkt de koppeling niet meer je kunt hem helemaal indrukken versnellingsbak is goed na een tijdje te hebben stil gestaan werkt hij weer even, hydraulische olie zit er genoeg in. Kan iemand mij zeggen wat het euvel kan zijn.
- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Carens uit 2006 type II en het dashboard verlichting werkt niet helemaal meer naar behoren, de verlichting achter de schakelaars en keuzeknoppen van de verwarming. Ik probeerde de console al los te halen, maar ben bang dat ik alles stuk trek. Heeft iemand enig idee hoe ik deze lampjes kan vervangen. Alvast bedankt,
Laatste antwoord door kia-carens, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Sinds een maand of 4 in het bezit van een Kia Carens 1.8 LX uit 2003 . Nog geen 100.000 gelopen. Alles prima met de auto. Zuinig, genoeg bergruimte met de kids. Heen en weer Boedapest geen probleem!!! ALLEEN!!! Af en toe, kan soms 3 - 4 dagen goed gaan, heb ik een piepend, fluiterige geluid ergens onder de motorkap . En ik weet niet waar het vandaan komt. Snaren vervangen. Dat was het niet. Als ik de auto naar de garage breng, dan hoor je toevallig niets. Soms is het best wel irritant... Als ik bv. langs een geluidswal rijd, dan hoor ik het opeens in de weerspiegeling. Gisteren merkte ik, als ik de koppeling intrapte, dat je het niet meer hoort. ..
Laatste antwoord door Patti1968, -
Dakdragers
door Stoff- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
wie weet er welke dakdragers er op een Carens van 2005 moeten. Op internet is er veel aanbod maar weet helaas niet welke er geschikt zijn.
Laatste antwoord door Smart,