Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo beste,

Sinds 4 maanden heb ik een Kia Carens Cvvt 2.0 uit 2005.

Echt een prima auto maar loop nu tegen 2 probleempjes aan.

1e probleem geval:

Vorig weekend begonnen de problemen.

De achteruit rijlichten blijven aanstaan als ik de sleutels in het contact steek.

Een aantal keer geprobeerd om de pook te bewegen in de hoop dat de lichten uit zouden gaan, maar nee jammer genoeg gebeurde er niks.

Ook het zekeringkast bekeken (bij de koppeling)

maar geen kapotte zekering tegengekomen.

Iemand hierop misschien enige oplossingen?

2de probleem is dat ik sinds gisteren de rechtervoordeur aan de buitenkant niet open krijg.

Van binnen wel maar zodra ik het buiten met de sleutel of met de afstandsbediening probeer dan zie ik wel dat het knopje aan de binnenkant reageert maar open gaat hij niet.

Iemand hierop misschien nog een oplossing?

Geplaatst

zit er een trekhaak onder de auto?

Het probleem voor de deur, ik gok dat het handgreepje is afgebroken, komt wel vaker voor. Is het een chrome handgreep (gedeelte wat beweegt)?

Geplaatst

Ja crum,

Er zit een trekhaak op, zou daar iets mee kunnen zijn?

En ja het zijn van die chromen handgrepen.

Als ik jou zo hoor dan moet zeker de gehele binnenkant los om het op te lossen...

Duur grapje zeker?

Alvast bedankt voor je reactie

Geplaatst

natuurlijk lastig om er iets over te zeggen, maar wat we wel eens zien als de stekkerdoos is geoxideerd, soms vreemde dingen kunnen gebeuren met de verlichting, zeker als er een 13 polige stekkerdoos is gemonteerd.

En ja, om het van de deur te repareren moet de binnenbekleding inderdaad los, maar opzich valt dat wel redelijk mee (zeker als je bekijkt hoe het tegenwoordig vast zit. Nieuw handgreepje halen en vervangen. Je hoeft dan enkel het chrome gedeelte over te zetten (de rest is namelijk in kleur van de auto gespoten)

Geplaatst

crum

Vandaag even naar de garage geweest voor die lichten en deur

Hij heeft het erover dat er waarschijnljk iets afgebroken of los is geraakt bij de hendel.

Denk dat ik daar even zelf maar kijk, tenminste dat probeer ik.

Voor dat licht zei hij dat het niet aan de stekker van de trekhaak kan liggen omdat het een oud model is 7polig dus geen achterlicht ?? Kan dat??

Waarschijnlijk is het een schakelaar die blijft hangen

Enig idee Crum waar zo' n stekker zich bevindt in een carens uit 2005

Geplaatst

stekker van de achteruitrijverlichting zit op de bak, weet niet zeker waar, maar gok erop dat er nog niet zoveel stekkers op de bak zitten. Je moet zowiezo niet de stekker hebben die tegen het schutbord aanzit, dat is de snelheidsopnemer.

Als het goed is gaat het om een 2 polige stekker, mocht het de schakelaar zijn dan gaan de lampen uit zodra je de stekker losneemt.

Geplaatst

Okee bedankt.

Vandaag maar even die deur openschroeven en kijken of er iets los of gebroken is

Van het licht bliijf ik maar af, gewoon geen verstand van.

Crum, zo' n schakelaar die de remlichten bedienen is die makelijk te vinden in zo'n carens?

Geplaatst

als je de binnenbekleding los hebt moet je ook nog even het spatscherm er een stukje vanaf halen, als je dan via de binnenkant naar het buitenste handgreep kijkt is waarschijnlijk het chrome stuk gebroken, als je de buitenste hendel bedient zie je het ook.

Complete buitenste handgreep er vanaf halen (2x m6 moertje), lange pen er uit tikken en enkel het chroom stuk kan eruit (even op het veertje letten). Als je een nieuw handgreep bestelt bij de dealer krijg je het complete gedeelte, daar dus enkel het chroom stuk eruit halen.

Maar het ging toch om de achteruitrij verlichting?

De schakelaar zit op de versnellingsbak, waar precies weet ik ook niet uit mn hoofd. Mogelijk moet wel het luchtfilter er even vanaf,of via de onderkant.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...