KiaPicantoVriend Geplaatst 23 December, 2013 Geplaatst 23 December, 2013 Vanaf 2005 heeft onze Korea Cruizer bijna 100.000 km gereden. Op naar de volgende. O ja, een paar weken geleden ook weer een jaar APK goed gekeurd. We kunnen voorlopig weer sturen. Bij de onderhoudsbeurt werden ook geen gekke dingen gevonden. Met volle verbazing. Voorlopig vrolijk verder cruisen. Groet Eric 1 Quote
Robert v E Geplaatst 23 December, 2013 Geplaatst 23 December, 2013 Ben benieuw naar je ervaring met de auto... wij hebben hem net maar hij bevalt! Quote
KiaPicantoVriend Geplaatst 23 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 23 December, 2013 Robert, Dank je voor je reactie. Kijk even onderaan mijn topic, dat staat een verwijzing naar her Review welke ik bijhoud van de Carens. Veel leesplezier. Groet Eric Quote
Robert v E Geplaatst 23 December, 2013 Geplaatst 23 December, 2013 Hoi Eric, Jouw review heeft mij geholpen bij de aanschaf van onze Carens. Het was een overstap van een probleemloze Volvo V40 2.0 automaat naar deze wagen. Beiden zijn ze op LPG. Bij de proefrit vond ik het onderstel lawaaierig en trillerig en gezien mijn ervaring met Michelin banden in het verleden heb ik de volgende dag na aanschaf deze er onderuit gehaald en winterbanden (geen Michelin) er onder gedaan. Toen was de Carens rustig en trilde niet meer... Hoe is jouw ervaring met banden, het Lichtmetaal was zo te lezen geen succes? groeten, Robert Quote
KiaPicantoVriend Geplaatst 23 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 23 December, 2013 De LMV zoals ze nu onder de Carens zitten, zie foto , zijn bij een richtbedrijf geweest en daar zijn ze recht bevonden. De Michelin banden zijn door de hoge "ballon" gevoeliger voor een hoogteslag. Dit zijn immers zomerbanden. Van de andere merken welke ik plezierig vind om mee te rijden zijn er geen met een zachtere rubbersamenstelling. Ik heb hulpveren achter gemonteerd, deze geven ook meer van de hoogteslag door. Winterbanden zijn van een andere rubbersamenstelling waardoor de hoogteslag minder wordt doorgeven. Ik heb een 2 de set LMV die ik wilde gebruiken voor de zomerbanden. Hiervan zijn de centreerringen niet meer goed. Hierdoor komen de velgen niet in goed gecentreerd op de naaf. En daardoor wordt de hoogteslag geaccentueerd. Zeker bij zomerbanden. Vandaar dat ik ze niet gebruik. Hoop dat ik je hiermee genoeg heb geïnformeerd. Groet Eric Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.