Jump to content

Lpg g3

Guest kaysem

Recommended Posts

Guest kaysem

Nou de klap is gevallen, bij de controle is gebleken dat de kleppen al tot uiterste gesteld waren, dunste plaatjes, met dank aan de verkoper die hier niks over heeft vermeld, staat ook niks in onderhoudsboekje.

Kopervisie al gauw 2300 euries helaas maar dan heb je ook weer wat, met geharde kleppen deze keer want de Kia bevalt wel vind dus revisie waard.

iemand nog wat te klussen????  :stupid:

• Like 1

Kopervisie al gauw 2300 euries helaas maar dan heb je ook weer wat, met geharde kleppen deze keer want de Kia bevalt wel vind dus revisie waard.

Ik vind het stoer dat je dat doet.

2300 euro is een enorme bak geld en dan moet je er weer heel lang mee door kunnen rijden.

Wie doet de revisie en hoe weet je zeker dat je geharde zetels krijgt ?

Ben even benieuwd, heb 20 jaar op LPG gereden  en was vooral blij aan de pomp maar verder waren de ervaringen minder.

(Behalve natuurlijk bij de beste auto ever die ik heb gehad, een ChevyVan V8)

Hou je ons op de hoogte ?

Ook foto's revisie vinden we heerlijk !

Guest kaysem

Revisie gaat via Bosch Car service Heerjansdam, is al tijdje onze garage nooit gekke dingen mee gemaakt en vertrouwd adres.

Kan vragen of er foto's genomen kunnen worden, en is natuurlijk een zaak van vertrouwen dat er inderdaad harde kleppen in gaan.

Dat weet je nooit zeker als je er niet bij ben.

Is natuurlijk hoop geld maar inruilen en iemand anders er mee opzadelen zit niet in mij, dus vandaar deze optie.

De Kia bevalt prima rijdt lekker en is ruim zat voor gezin met twee kids en een hond.

Als ik meer weet ga ik dit posten  :yes:

Guest kaysem

Denk dat de dealer volgens vorige berichten niet goedkoper is, en een ruilkop heeft weer geen harde kleppen  :no:

Waterpomp e.d. ga ik navragen

en suggesties zijn altijd welkom  :-)

Zorg in ieder geval dat je DUIDELIJK de werkzaamheden afspreekt. Het hele zooitje ligt toch los dus een mooie gelegenheid om waterpomp, distributie enz gelijk mee te nemen bij het onderhoud, anders sta je dalijk weer onnodig voor grote kosten...

• 2 weeks later...
Guest kaysem

waterpomp ok

riem is ketting dus goed

alleen revisiebedrijf in Breda is in de verhuizing dus duurt nog eff   :sleep1:

wel gratis vervangend vervoer via het onderhoudsplan Bosch Carservice  :wheelchair:

• Like 1

waterpomp ok

riem is ketting dus goed

alleen revisiebedrijf in Breda is in de verhuizing dus duurt nog eff   :sleep1:

wel gratis vervangend vervoer via het onderhoudsplan Bosch Carservice  :wheelchair:

Hebben ze iets van een streefdatum voor je ?

Foto's van de boel open vinden we trouwens ook heel leuk!

• 2 weeks later...
Guest kaysem

HeHe Kia weer terug, duurde wat langer omdat de kleppenhersteller in de verhuizing zat.

Zoals al vermeld vervangend vervoer zonder extra kosten behalve brandstof natuurlijk.

Had Punto Evo 1.3 turbo diesel is wel erg zuinig hoor, alleen de ruimte????

Carens rijdt weer als nieuw lijkt wat beter brug op tunnel uit te rijden maar dat kan ook komen door 4 weken in andere auto gereden te hebben.

Helaas geen foto's, doet revisie bedrijf niet aan.

Wel volgens de meneer van Bosch nu voor de eerste 100.000km klaar met de kop  :-P omdat alles nu aangepast is op lpg, we gaan het meemaken.

Helaas geen foto's, doet revisie bedrijf niet aan.

Wel volgens de meneer van Bosch nu voor de eerste 100.000km klaar met de kop  :-P omdat alles nu aangepast is op lpg, we gaan het meemaken.

jammer van de "geen foto's"

Tip voor het verlengen levensduur; Rij nooit de LPG tank helemaal leeg maar schakel op tijd over op benzine en ga tanken.

Zo hou je beide systemen optimaal

Bij leegrijden wordt het LPG mengsel te heet en daar helpen hardere kleppen niet tegen.

Bij moderne installaties gaat dat overschakelen automatisch, maar ik zou het zeker ook zelf in de gaten houden.

Suc6